Worden annuleringskosten wel of niet vergoed bij een nieuwe coronagolf?

Inmiddels zitten we in een tweede coronagolf en sinds woensdag 14 oktober 22:00 uur zelfs in een gedeeltelijke lockdown. Voor Nederland en veel andere landen staan ook de reisadviezen weer op code oranje en rood, wat een negatief reisadvies betekent. We kunnen ons voorstellen dat er voor in de toekomst alvast vakanties worden geboekt, in de hoop dat reizen dan weer beter mogelijk is. Iedereen heeft tenslotte behoefte aan iets leuks in het vooruitzicht. Maar wat nou als er weer een nieuwe coronagolf uitbreekt en u uw geplande reis wilt annuleren?

Annuleringskosten vanwege nieuwe corona-uitbraak niet vergoed

We hopen natuurlijk allemaal dat we snel weer teruggaan naar het leven zoals we het kennen. Toch blijft de kans op weer een nieuwe uitbraak van het coronavirus (COVID-19) groot. En ook blijft het risico dat een vakantie niet doorgaat vanwege het coronavirus reëel. Daarom worden de annuleringskosten van alle reizen die vanaf 12 maart 2020 geboekt zijn en vanwege het coronavirus geannuleerd worden nog steeds niet vergoed. Dus ook niet als u nu een vakantie boekt en deze door een tweede coronagolf wilt annuleren. U had dit namelijk kunnen voorzien. Blijf via de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken op de hoogte van de laatste reisadviezen.

Wanneer bieden wij wél een vergoeding voor annuleringskosten?

Heeft u uw reis geboekt vóórdat er een negatief reisadvies gold en in ieder geval voor 12 maart 2020? Dan heeft u mogelijk dekking op uw annuleringsverzekering als u deze binnen 7 kalenderdagen na het boeken van uw reis heeft afgesloten. Wel is het belangrijk dat u niet zelf uw reis annuleert en altijd eerst een bericht van uw reisorganisatie of vervoerder afwacht. In ons 3-stappenplan leggen wij u uit hoe u uw annuleringskosten vergoed krijgt.

Bekijk ons 3-stappenplan