Contact: 079 - 3 204 549 (dag en nacht)

Coronavirus | Wij werken voor een groot deel thuis. Meer info

De Klaverblad Doorlopende reisverzekering

  • Snelle en 24/7 service door onze alarmcentrale
  • In heel Europa of wereldwijd verzekerd
  • Wintersport aanvullend mee te verzekeren
  • Uitwonende studerende kinderen (tot 28 jaar) standaard meeverzekerd


Tip: wij leggen uit of u annuleringskosten vergoed krijgt als er door een
tweede coronagolf een negatief reisadvies voor uw bestemming geldt en uw reis daardoor geannuleerd moet worden.
Bereken en vraag aan

Zorgeloos genieten met onze doorlopende reisverzekering

Tijdens uw vakantie wilt u zorgeloos genieten. Helaas gebeuren er soms dingen die u niet had voorzien. Bijvoorbeeld een gestolen portemonnee, beschadigde bagage of een ernstig wintersport ongeluk. De Klaverblad Doorlopende reisverzekering heeft gelukkig vele voordelen die ervoor zorgen dat u met een gerust hart op vakantie gaat.

Welke reisverzekering voor u het beste is, hangt af van uw persoonlijke situatie en wensen. Wilt u graag advies van een assurantieadviseur? Vind een assurantieadviseur bij u in de buurt.

Verzekerde gebieden

Gaat u een reisverzekering afsluiten? U kiest dan zelf de verzekerde gebieden. Wij bieden de volgende dekkingen:

  • Doorlopende reisverzekering met Europadekking
  • Doorlopende reisverzekering met Werelddekking

Wat is een reisverzekering?

Wij leggen u uit wat een Klaverblad Doorlopende reisverzekering precies aan de hand van een aantal situaties. Deze situaties vertellen u ook meer over onze aanvullende modules.

Dit is onze reisverzekering

Bereken direct uw premie

Aanvullende modules voor een reisverzekering

Als u gekozen heeft uit onze twee standaardmodules, dan kunt u uw doorlopende reisverzekering uitbreiden met aanvullende modules. Denk bijvoorbeeld aan persoonlijke hulp, bagage, annulering en wintersport. Het bedrag waarvoor u verzekerd bent, verschilt per module. Bij sommige modules keren wij maximaal een bepaald bedrag uit. Hieronder vindt u een overzicht van alle aanvullende dekkingen.

De modules Persoonlijke hulp, Medische kosten en Personenschade gelden standaard niet voor wintersport. Als u deze modules aanvraagt en u wilt dat ze ook op wintersport gelden, dan kiest u voor de aanvulling Wintersport. De overige modules gelden altijd voor wintersport.

Als u alleen gaat langlaufen of gaat wandelen in de sneeuw, dan heeft u deze aanvulling niet nodig.

Het kan gebeuren dat uw reis onverwacht niet doorgaat of dat u eerder naar huis moet. Vaak krijgt u dan niet uw hele reissom terug. Met deze module bent u hier in veel gevallen voor verzekerd.

U kunt kiezen voor een verzekerd bedrag van

€ 1.000,-, € 2.000,- of € 3.000,- per persoon per reis.

Let op: houd er rekening mee dat u uw reisverzekering met de module Annulering afsluit binnen 7 dagen na de boeking van uw vakantie.

Volg altijd ons 3-stappenplan om uw annuleringskosten vergoed te krijgen als u uw reis annuleert vanwege het coronavirus (COVID-19).

Met deze module is uw bagage verzekerd voor beschadiging, diefstal en verlies. Geld is niet standaard meeverzekerd onder deze module, maar daar kunt u wel voor kiezen.

De maximale vergoeding is € 2.500,- per persoon per reis.

Als u op vakantie niet meer verder kunt rijden of niet meer in uw kampeermiddel kunt overnachten, dan bent u verzekerd voor hulp en extra kosten. Deze verzekering geldt in alle landen van Europa, behalve in Nederland.

Medische kosten die u in het buitenland maakt, worden meestal niet volledig vergoed door uw basis zorgverzekering. En dat terwijl medische kosten in het buitenland hoog kunnen zijn. Met deze module bent u verzekerd voor de kosten die uw basis zorgverzekering niet vergoedt. Als u een aanvullende zorgverzekering heeft kan het zijn dat deze kosten al vergoed worden.

De maximale vergoeding is € 5.000.000,- per gebeurtenis voor de modules Persoonlijke hulp en Medische kosten samen.

Wij vergoeden tot maximaal € 100.000,- de werkelijke schade die u heeft als u door een ongeval blijvend invalide wordt of tot maximaal € 50.000,- als u door een ongeval overlijdt.

U krijgt hulp bij calamiteiten. Zo bent u verzekerd voor hulp en extra kosten die u maakt als u eerder terug naar huis moet of als u door omstandigheden niet verder kunt reizen. Ook bent u verzekerd voor aansprakelijkheid voor schade aan uw vakantieverblijf.

De maximale vergoeding is € 25.000,- bij aansprakelijkheid voor schade aan uw vakantieverblijf.

Als u op vakantie ziek wordt, een ongeval krijgt, overlijdt of vermist raakt, dan krijgt u hulp van onze alarmcentrale. Deze is dag en nacht bereikbaar op het nummer +31 (0)79 – 3 204 704.

De maximale vergoeding is € 5.000.000,- per gebeurtenis voor de modules Persoonlijke hulp en Medische kosten samen.

Schade op reis

Heeft u schade tijdens vakantie opgelopen? U kunt direct online schade melden bij ons. Al vanaf uw vakantiebestemming of als u weer thuis bent. Ook als u op vakantie bent en u direct hulp nodig heeft, kunt u 24/7 contact opnemen met onze alarmcentrale: +31 (0)79-3 204 704.

Voorkom schade op vakantie

Een ongeluk zit in een klein hoekje, ook tijdens vakantie. Ontdek hier hoe u schade op vakantie voorkomt.

Schade voorkomen

Makkelijk overstappen naar Klaverblad

Wij maken het u graag zo makkelijk mogelijk om over te stappen naar Klaverblad. Via de Overstapservice kunt u heel eenvoudig gratis uw huidige verzekering opzeggen. In het stappenplan overstappen leest u precies hoe dit werkt en waar u nog even op moet letten.

Maakt geen gebruik van de Overstapservice en wilt u zelf snel en gemakkelijk uw Klaverblad Doorlopende reisverzekering afsluiten? Klik dan op de knop hieronder.

Bereken direct uw premie

Lang op reis

Alle backpackers en wereldreizigers opgelet: ontdek hoe het met uw Klaverblad doorlopende reisverzekering zit als u lang op reis gaat.

Bijzondere en gevaarlijke sporten

Houdt u van een vakantie vol actie en avontuur? Check dan wel even of uw reisverzekering bijzondere en gevaarlijke sporten dekt.

Veelgestelde vragen over de doorlopende reisverzekering

We bekijken of we alle informatie hebben gekregen die nodig is. Als we meer gegevens of een toelichting willen hebben, dan nemen we contact met u op. Als we uw aanvraag accepteren, dan sturen we u de polis zo snel mogelijk toe.
Nee, wij accepteren aanvragen niet altijd. Als we uw aanvraag afwijzen, dan laten we dat zo snel mogelijk weten.
Nee, wij verzekeren alleen recreatieve reizen.
Als u na schade hulp nodig heeft, dan bent u verplicht om zo snel mogelijk contact op te nemen met onze alarmcentrale. Dit kan via telefoonnummer +31 (0)79- 3 204 704. U moet de aanwijzingen van de alarmcentrale opvolgen. Wilt u schade melden? Als u een assurantieadviseur heeft, dan kunt u het beste zo snel mogelijk contact met hem opnemen. Als u zelf uw verzekeringen regelt, dan kunt u de schade bij ons melden.
Met de module Personenschade vergoeden wij de schade die ontstaat doordat u blijvend invalide bent geworden. Dit doen wij zo snel mogelijk nadat vastgesteld is dat u blijvend invalide bent geworden. Soms is het niet meteen duidelijk of u blijvend invalide bent geworden, omdat u nog kunt herstellen. Wij stellen binnen twee jaar na de melding vast of u blijvend invalide bent geworden.
Onze alarmcentrale bepaalt aan de hand van uw situatie wat voor soort hulp u krijgt. Vervangend vervoer is ook een optie.
Hoeveel een reisverzekering kost, hangt af van de hoeveelheid personen die u wilt verzekeren en van de aanvullende modules die u afsluit. Ook uw verzekerde gebied bepaalt de maandelijkse premie voor uw doorlopende reisverzekering. U kiest hierbij uit een Europadekking of Werelddekking.
U betaalt de premie voor een verzekering vooruit. Dit kan betekenen dat wij de eerste keer meer dan één termijnpremie afschrijven. U vindt op de afrekening van het polisblad welk bedrag wij de eerste keer voor welke periode afschrijven. Daarna betaalt u gewoon de afgesproken termijnpremie die op de polis staat.
U kiest zelf of u per maand, per kwartaal of per jaar betaalt.
Bel ons op nummer 079 - 3 204 549. Wij mailen u dan direct een betaallink om uw premie via Ideal naar ons over te maken. Zo weet u zeker dat uw betaling correct en direct bij ons binnenkomt.
Als u een assurantieadviseur heeft, dan moet u uw verzekering via hem opzeggen. Als u geen assurantieadviseur heeft, dan kunt u uw verzekering rechtstreeks bij ons opzeggen. Dit kan met ons online opzegformulier.
Er is geen opzegtermijn. U kunt uw verzekering elk moment stoppen door dit schriftelijk aan ons door te geven. De verzekering stopt op de dag dat wij uw opzegging ontvangen. Als u dat wilt, dan kan dit ook later.
Nee, studenten krijgen geen korting op de premie. Als iemand jonger is dan 28 jaar, ongehuwd is en voor een studie ergens anders woont, dan is diegene standaard meeverzekerd op de polis van de ouders.
Bij de module Bagage geldt een eigen risico van € 50,-. Bij de rest van de modules heeft u geen eigen risico.
Ja, het is mogelijk om uw verzekering aan te passen. U moet dit schriftelijk aan ons doorgeven.
Medische kosten die u in het buitenland maakt, worden meestal niet (volledig) vergoed door uw zorgverzekering. Ook kan het zijn dat u een eigen risico heeft bij uw zorgverzekering. Met de module Medische kosten bent u verzekerd voor de kosten die uw zorgverzekering niet vergoed. Voor deze module geldt, samen met de module Persoonlijke hulp, een maximale vergoeding van € 5.000.000,-.
Bij onze reisverzekering kunt u zelf uw verzekerde gebied kiezen. Wij bieden een Europadekking en werelddekking. Onder de Europadekking vallen alle landen van Europa, de Azoren, de Canarische Eilanden, Madeira en de landen aan de Middellandse Zee (Marokko, Algerije, Libië, Tunesië, Egypte, Israël, Libanon, Syrië en Turkije).
Het ministerie van Buitenlandse zaken brengt per land de veiligheidssituatie in kaart. Dit doen zij aan de hand van kleurcodes groen, geel, oranje en rood. Oranje en rood zien wij als een negatief reisadvies. Bekijk de reisadviezen op de website van het ministerie.
Module annulering
Als het ministerie een negatief reisadvies geeft nadat u uw vakantie geboekt heeft, dan is dit een geldige reden om uw vakantie te annuleren. Het negatief reisadvies moet wel nog steeds gelden op de datum van vertrek. Als het ministerie een negatief reisadvies geeft terwijl u al op uw vakantiebestemming bent, dan wordt een annulering van de rest van uw reis ook gedekt door de module Annulering.

Overige modules
Voor de overige modules geldt dat als er op het moment dat u naar een land vertrekt daar een negatief reisadvies voor geldt, dan bent u niet verzekerd. Als u al op uw vakantiebestemming bent en het reisadvies wordt negatief, dan bent u wel verzekerd. Het is daarbij wel van belang dat u niet langer op de bestemming blijft dan nodig is. U moet het gebied of land dus zo spoedig mogelijk verlaten. Blijft u toch langer dan nodig is, dan bent u niet meer verzekerd.

Als uw vakantiebestemming een negatief reisadvies (kleurcode: oranje en rood) heeft gekregen van het ministerie van Buitenlandse Zaken, dan kunt u aanspraak maken op een vergoeding van uw annuleringskosten. U moet dan wel onze doorlopende reisverzekering met module Annulering hebben. De reisverzekering (of de uitbreiding van uw reisverzekering met de module Annulering) moet zijn afgesloten binnen 7 dagen na de boeking van uw vakantie. Daarnaast moet uw reis geboekt zijn vóórdat dit negatief reisadvies gold en het negatief reisadvies moet nog steeds geldig zijn op het moment van vertrek. Wij adviseren u wel aan om eerst contact op te nemen met uw vervoerder om de mogelijkheid van (kosteloos) annuleren of omboeken te bespreken.
Als u expres iets doet waarmee u uzelf in gevaar brengt, dan bent u niet verzekerd. Dit geldt bijvoorbeeld voor bijzondere en gevaarlijke sporten als bungeejumpen, parachutespringen, bergbeklimmen of autoracen. Als u iets doet dat in strijd is met de wet, dan bent u ook niet verzekerd.
Als u kiest voor een reisverzekering voor een gezin t/m zes personen, dan zijn kinderen die voor hun studie ergens anders wonen meeverzekerd. Dit geldt alleen als ze nog niet getrouwd zijn en jonger zijn dan 28 jaar. Hetzelfde geldt voor stief- en pleegkinderen.
Ja, recreatief duiken is standaard meeverzekerd.
Nee, huisdieren zijn niet standaard meeverzekerd.
Ja, een camera is meeverzekerd onder de module 'Bagage'.
Ja, een telefoon is meeverzekerd onder de module 'Bagage'.
Ja, een laptop is meeverzekerd onder de module 'Bagage'.
Ja, als u een reisverzekering afsluit voor twee of meer personen dan is uw baby of kind standaard meeverzekerd.
Ja, een skipak is meeverzekerd onder de module 'Bagage'.
Ja, ski's zijn meeverzekerd onder de module 'Bagage'. Schade aan de staalkanten en het belag van ski's is niet verzekerd.
Neem contact op met uw reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij als u het niet eens bent met het aanbod. Het omboeken van een reis of het verstrekken van een voucher wordt gezien als een vergoeding voor uw schade. De kosten van de reis zijn in dit geval al gedekt door een andere voorziening, regeling of verzekering. Er is dus geen dekking voor de annuleringskosten als u geen gebruik wilt maken van de voucher of omboekingsregeling. Ook niet als u achteraf moet bijbetalen voor uw nieuwe reis.
Uw medische kosten (ook de medische kosten die u in het buitenland maakt) worden in eerste instantie vergoed vanuit uw ziektekostenverzekering. Vergoedt uw ziektekostenverzekering deze kosten niet of slechts tot een bepaald maximum? Dan krijgt u ze alsnog vergoed als u bij uw doorlopende reisverzekering de module ‘Medische kosten’ heeft afgesloten. Ook als u door een medische oorzaak langer op uw reisbestemming moet blijven, wordt dit tot een bepaald maximum vergoed. Daarbij is wel de voorwaarde dat er nog geen negatief reisadvies (code oranje of rood) gold op het moment dat u naar uw bestemming vertrok. In geval van nood kunt u contact opnemen met onze Alarmcentrale via +31 (0)79 – 3 204 704.
Nee, in principe zijn deze extra kosten niet gedekt. Wij hebben echter besloten om deze extra verblijfskosten wel te vergoeden tot maximaal € 75,- per persoon per dag voor maximaal 3 dagen. Daarbij is wel de voorwaarde dat er nog geen negatief reisadvies (code oranje of rood) gold op het moment dat u naar uw bestemming vertrok.
Heeft u geboekt via een reisorganisatie? Neem dan contact op met uw reisorganisatie.

Als u niet bij een reisorganisatie heeft geboekt, dan kunt u zich aanmelden bij www.bijzonderebijstandbuitenland.nl. Houd er rekening mee dat u per persoon een eigen bijdrage betaalt. Dit is € 300,- binnen Europa en € 900,- buiten Europa. Dit is niet verzekerd op uw doorlopende reisverzekering. Extra kosten die u maakt tot aan de terugkeer zijn ook niet verzekerd.
U moet het gebied zo snel mogelijk verlaten. Dat zal op dit moment niet eenvoudig zijn. Volg de instructies van de lokale autoriteiten op en neem contact op met het ministerie van Buitenlandse Zaken als u vragen heeft. Dat kan via +31 247 247 247, of met een bericht via Twitter @247BZ. De kosten voor het verlaten van het gebied zijn niet verzekerd. Als het niet lukt om zelf uw terugreis te regelen kunt u zich melden via www.bijzonderebijstandbuitenland.nl. De alarmcentrales coördineren en organiseren vervolgens het noodzakelijke vervoer naar Nederland.

Let op: kunt u wel terug maar kiest u er voor toch te blijven op uw bestemming? Dan bent u niet verzekerd onder de reisverzekering.
Met de module Annulering bent u verzekerd tegen specifieke gebeurtenissen die in de voorwaarden staan beschreven én die u van te voren niet aan had kunnen zien komen. Dit wordt ook wel een onvoorziene gebeurtenis genoemd. Op 11 maart 2020 is het coronavirus (COVID-19) door de WHO aangemerkt als pandemie, wat betekent dat alle landen getroffen zijn of kunnen worden door het coronavirus.

Als u na 11 maart 2020 een reis heeft geboekt dan kon u verwachten dat er op uw bestemming het coronavirus heerst of dat voor uw bestemming zelfs een negatief reisadvies of inreisverbod geldt of gaat gelden. Omdat dit geen onvoorziene gebeurtenis meer is, is hier geen dekking voor. Dit geldt in ieder geval voor reizen geboekt vanaf 12 maart 2020.

Vindt u uw vraag niet op deze pagina of is het antwoord voor u niet duidelijk genoeg? Stel dan uw vraag via ons contactformulier of bel ons: 079 - 3 204 549.

Meer informatie

Meer informatie over onze doorlopende reisverzekering en onze dienstverlening vindt u in de volgende documenten:

Op onze verzekeringskaarten vindt u meer informatie over onze reisverzekeringen. De verzekeringskaarten helpen u om onze reisverzekeringen te vergelijken met die van andere aanbieders.

Verzekeringskaart Doorlopende reisverzekering

Verzekeringskaart Annuleringsverzekering

Blogs over reizen

Zomervakantie en corona: lees deze 7 tips

Ga goed verzekerd op reis met de Klaverblad Doorlopende reisverzekering en lees andere 6 tips voor zomervakantie tijdens corona.
Lees meer

Negatief reisadvies voor alle landen in de wereld

Reis annuleren vanwege het coronavirus (COVID-19)? Dit is wel en niet verzekerd op onze annuleringsverzekering.
Lees meer

Rechten vertraagde vlucht

Is uw vlucht vertraagd? Wij vertellen u waar u als passagier precies recht op heeft.
Lees meer

Laat u adviseren

Welke verzekering het beste bij u past, hangt af van uw persoonlijke situatie en wensen.

Vraag advies aan een assurantieadviseur.

Vind een assurantieadviseur

Verzeker u zelf online

U regelt snel en gemakkelijk uw eigen reisverzekering.

Bereken en vraag aan