Contact: 079 - 3 204 549 (dag en nacht)

Coronavirus | Wij werken voor een groot deel thuis. Meer info

gezin op reis wintersport

Annuleringsverzekering

Bent u op zoek naar een goede annuleringsverzekering? Dan kunt u het beste onze doorlopende reisverzekering met annuleringsdekking afsluiten. Zo bent u verzekerd als bijvoorbeeld uw reisdocument op de dag van vertrek wordt gestolen of als er een familielid tijdens uw vakantie overlijdt. In veel gevallen krijgt u de annuleringskosten dan door ons vergoed.

Wanneer is de annulering van uw vakantie gedekt?

Moet u uw zonvakantie of wintersport annuleren? Lees hieronder in welke vijf meest voorkomende gevallen wij de annuleringskosten vergoeden:

  • U of een familielid wordt ernstig ziek of overlijdt
  • Uw ouder(s) of kind(eren) hebben zorg nodig. Alleen u kunt deze zorg geven.
  • Er zijn verplichte inentingen voor de bestemming die u niet kunt krijgen om medische redenen
  • U krijgt geen visum voor de bestemming en dit is niet uw schuld
  • U verliest op de dag van vertrek uw reisdocument en doet aangifte. Het nieuwe document is niet op tijd klaar.

Bekijk de polisvoorwaarden van de Klaverblad Doorlopende reisverzekering voor alle situaties waarin uw vakantieannulering vergoedt wordt.

Vakantie annuleren? Dit zijn de kosten die wij vergoeden.

Als wij uw annulering vergoeden dan vergoeden wij per vakantiereis maximaal het verzekerde bedrag. De kosten die voor vergoeding in aanmerking komen, zijn de kosten die u al betaald heeft voor de vakantie. Hierbij horen ook de eventuele toeslagen. Heeft u een deel van uw vakantie gemist? Dan berekenen wij de vergoeding voor annuleren als volgt: aantal gemiste dagen : reisduur x persoonlijke reissom. Als u tijdens een deel van de vakantie in het ziekenhuis heeft gelegen, dan tellen wij deze dagen trouwens ook als gemiste dagen.

Wat zijn uitzonderingen bij een annuleringsvergoeding?

Een vakantie annuleren is nooit leuk. Onze reisverzekering met annuleringsdekking vergoedt gelukkig een deel van uw kosten. Wel zijn er enkele uitzonderingen waarbij we geen vergoeding voor een geannuleerde reis uitkeren. Een voorbeeld hiervan is als de annulering een gevolg is van inkomstenverlies door bijvoorbeeld het verliezen van uw baan. Ook kunnen wij helaas geen annulering vergoeden als er sprake is van een algemene uitsluiting die voor alle modules van de reisverzekering gelden. De uitsluitingen leest u in de polisvoorwaarden. Houd u er daarnaast rekening mee dat de reisverzekering (of de uitbreiding van uw reisverzekering met de module Annulering) moet zijn afgesloten binnen 7 dagen na de boeking van uw vakantie.

Coronavirus (COVID-19): reisadvies en annuleringsverzekering

Als u eerst contact opgenomen heeft met uw vervoerder of reisbureau en zij niet (kosteloos) uw reis kunnen annuleren of omboeken, dan kunt u bij ons aanspraak maken op uw annuleringsverzekering. U krijgt dan uw annuleringskosten vergoed als uw situatie aan alle onderstaande voorwaarden* voldoet:

  • U heeft uw annuleringsverzekering binnen 7 kalenderdagen na het boeken van uw reis afgesloten
  • U heeft uw reis geboekt vóórdat er een negatief reisadvies (oranje en rood) gold
  • U heeft uw reis geboekt vóór 12 maart
  • Het negatief reisadvies voor uw bestemming geldt nog steeds op uw vertrekdatum

* We behandelen elke schademelding apart. In bijzondere situaties is het mogelijk dat er meerdere en/of andere voorwaarden gelden.

De meeste reisorganisaties/vervoerders annuleren op eigen initiatief uw reis/verblijf. Vaak bieden zij u dan de mogelijkheid om uw reis/verblijf gratis om te boeken, of zij bieden u restitutie of een tegoedbon. In dat geval hoeft u geen aanspraak te maken op uw annuleringsverzekering. Zolang u niets van uw reisorganisatie hoort, raden we u aan om niet zelf uw vakantie te annuleren vóór de geplande vertrekdatum. Of er een negatief reisadvies is, is namelijk pas bekend op de dag zelf.

Als uw reisorganisatie/vervoerder niet op eigen initiatief uw reis/verblijf annuleert, dan kunt u mogelijk aanspraak maken op uw annuleringsverzekering. Volg altijd ons 3-stappenplan om uw annuleringskosten vergoed te krijgen als u uw reis annuleert vanwege het coronavirus.

Bekijk het 3-stappenplan

Op welke termijn ontvangt u uw annuleringsvergoeding?

Wij doen voor u ons best om binnen twee weken na ontvangst van alle nodige informatie een terugkoppeling te geven over de uitkomst van uw schadeclaim. Hoe snel een (eventuele) schadevergoeding voor het annuleren van uw vakantie op uw rekening staat is echter ook afhankelijk van andere factoren. Daarom is het voor ons lastig om u hier een garantie over te geven.

    Advies over de Klaverblad Doorlopende reisverzekering

    Wilt u nog meer weten over de Klaverblad Doorlopende reisverzekering? Een assurantieadviseur staat voor u klaar om meer informatie te geven over een reisverzekering en aanvullende modules.

    Onze reisverzekering

    Laat u adviseren

    Welke verzekering het beste bij u past, hangt af van uw persoonlijke situatie en wensen.

    Vraag advies aan een assurantieadviseur.

    Vind een assurantieadviseur

    Verzeker u zelf online

    U regelt snel en gemakkelijk uw eigen reisverzekering.

    Bereken en vraag aan