gezin op vakantie in de bergen

De Klaverblad Doorlopende reisverzekering

De Klaverblad Doorlopende reisverzekering

  • Snelle en 24/7 service door onze alarmcentrale
  • In heel Europa of wereldwijd verzekerd
  • Wintersport aanvullend mee te verzekeren


Ontvang passend advies

Zorgeloos genieten met onze doorlopende reisverzekering

Tijdens uw vakantie wilt u zorgeloos genieten. Helaas gebeuren er soms dingen die u niet had voorzien. Bijvoorbeeld een gestolen portemonnee, beschadigde bagage of een ernstig wintersport ongeluk. De Klaverblad Doorlopende reisverzekering heeft gelukkig vele voordelen die ervoor zorgen dat u met een gerust hart op vakantie gaat.

Wilt u een doorlopende reisverzekering afsluiten en vraagt u zich af welke voor u het beste is? Een assurantieadviseur kijkt samen met u naar een doorlopende reisverzekering die past bij uw persoonlijke situatie en wensen. Vind een assurantieadviseur bij u in de buurt.

Verzekerde gebieden

Gaat u een reisverzekering afsluiten? U kiest dan zelf de verzekerde gebieden. Wij bieden de volgende dekkingen:

  • Doorlopende reisverzekering met Europadekking
  • Doorlopende reisverzekering met Werelddekking

Wat is een reisverzekering?

Voordat u een reisverzekering afsluit, leggen wij u uit wat een Klaverblad Doorlopende reisverzekering precies is aan de hand van een aantal situaties. Deze situaties vertellen u ook meer over onze aanvullende modules.

Dit is onze reisverzekering

Bereken direct uw premie

Klaverblad pakketkorting tot wel 10%

Sluit u verschillende soorten verzekeringen uit het Verzekeringspakket voor particulieren af via een verzekeringsadviseur? Dan kunt u profiteren van pakketkorting tot wel 10%. Dat loopt lekker op! Vraag uw adviseur naar de pakketkorting van Klaverblad.

Modules voor een reisverzekering

Standaard modules

Als u bij ons een doorlopende reisverzekering afsluit, dan bent u standaard verzekerd voor de modules Calamiteiten en Aansprakelijkheid en Persoonlijke hulp. Dat betekent dat u standaard verzekerd bent van hulp bij calamiteiten. U kunt hierbij denken aan extra kosten die u maakt als u eerder terug naar huis moet van vakantie of als u door omstandigheden niet verder kunt reizen. Ook bent u standaard verzekerd voor aansprakelijkheid voor schade aan uw vakantieverblijf met een maximale vergoeding van € 25.000,-.

Word u op vakantie ziek of bent u getroffen door een ongeval? Dan krijgt u hulp van onze alarmcentrale. Deze is dag en nacht bereikbaar op het nummer +31 (0)79 – 3 204 704. De hulp van onze alarmcentrale is standaard meeverzekerd. De maximale vergoeding is € 5.000.000,- per gebeurtenis en geldt voor de standaard module Persoonlijke hulp en de aanvullende module Medische kosten samen. Ook als u of uw reisgenoot vermist raakt of komt te overlijden, biedt de alarmcentrale hulp. Bijvoorbeeld in de vorm van opsporing, redding of berging.

Aanvullende modules

Naast de standaardmodules kunt u uw doorlopende reisverzekering uitbreiden met aanvullende modules. Onze aanvullende modules zijn Medische kosten, Bagage, Annulering, Vervoer en Verblijf, Personenschade en Wintersport. Het bedrag waarvoor u verzekerd bent, verschilt per module. Bij sommige modules keren wij maximaal een bepaald bedrag uit. Hieronder vindt u een overzicht van alle aanvullende dekkingen.

De modules Persoonlijke hulp, Medische kosten en Personenschade gelden standaard niet voor wintersport. Als u deze modules aanvraagt en u wilt dat ze ook op wintersport gelden, dan kiest u voor de aanvulling Wintersport. De overige modules gelden altijd voor wintersport.

Als u alleen gaat langlaufen of gaat wandelen in de sneeuw, dan heeft u deze aanvulling niet nodig.

Het kan gebeuren dat uw reis onverwacht niet doorgaat of dat u eerder naar huis moet. Vaak krijgt u dan niet uw hele reissom terug. Met deze module bent u hier in veel gevallen voor verzekerd.

U kiest zelf een verzekerd bedrag van

€ 1.500,-, € 2.500,- of € 3.500,- per persoon per reis.

Let op: De module moet ingaan binnen 7 dagen na afsluiten.

Moet u uw reis annuleren vanwege het coronavirus? Op deze pagina vindt u meer informatie over hoe dit in z’n werk gaat.

Met deze module is uw bagage verzekerd voor beschadiging, diefstal en verlies. Geld is niet standaard meeverzekerd onder deze module, maar daar kunt u wel voor kiezen.

De maximale vergoeding is € 2.500,- per persoon per reis.

Als u op vakantie niet meer verder kunt rijden of niet meer in uw kampeermiddel kunt overnachten, dan bent u verzekerd voor hulp en extra kosten. Deze verzekering geldt in alle landen van Europa, behalve in Nederland.

Medische kosten die u in het buitenland maakt, worden meestal niet volledig vergoed door uw basis zorgverzekering. En dat terwijl medische kosten in het buitenland hoog kunnen zijn. Met deze module bent u verzekerd voor de kosten die uw basis zorgverzekering niet vergoedt. Als u een aanvullende zorgverzekering heeft kan het zijn dat deze kosten al vergoed worden.

De maximale vergoeding is € 5.000.000,- per gebeurtenis voor de modules Persoonlijke hulp en Medische kosten samen.

Wij vergoeden tot maximaal € 100.000,- de werkelijke schade die u heeft als u door een ongeval blijvend invalide wordt of tot maximaal € 50.000,- als u door een ongeval overlijdt.

Precies weten wat er wel en niet verzekerd is binnen uw reisverzekering en aanvullende
modules? Bekijk dan altijd even de polisvoorwaarden.

Schade op reis

Heeft u schade tijdens vakantie opgelopen? U kunt direct online schade melden bij ons. Al vanaf uw vakantiebestemming of als u weer thuis bent. Ook als u op vakantie bent en u direct hulp nodig heeft, kunt u 24/7 contact opnemen met onze alarmcentrale: +31 (0)79-3 204 704.

Voorkom schade op vakantie

Een ongeluk zit in een klein hoekje, ook tijdens vakantie. Ontdek hier hoe u schade op vakantie voorkomt.

Schade voorkomen

Vlucht gemist, geannuleerd of vertraagd door de chaos op Schiphol?

We leggen u bij de Veelgestelde vragen graag meer uit over wat we voor u kunnen betekenen als bij ons een doorlopende reisverzekering heeft. Goed om te weten is dat voor alle eventuele vergoedingen vanuit uw doorlopende reisverzekering het volgende geldt: alle vergoedingen die al gedaan (of zouden moeten) worden vanuit uw reisorganisator/vervoerder of de verhuurder, trekken wij af van het bedrag van onze vergoeding.

Lang op reis

Alle backpackers en wereldreizigers opgelet: ook dan is een reisverzekering afsluiten handig. Ontdek hoe het met de dekking van uw Klaverblad doorlopende reisverzekering zit als u lang op reis gaat.

Bijzondere en gevaarlijke sporten

Wilt u een doorlopende reisverzekering afsluiten en houdt u van een vakantie vol actie en avontuur? Check dan wel even of uw reisverzekering bijzondere en gevaarlijke sporten dekt.

Veelgestelde vragen over de doorlopende reisverzekering

  • Over de verzekering
    • Heb ik een eigen risico?
      Bij de module Bagage betaalt u geen eigen risico in het geval van schade. Alleen voor schade aan een mobiele telefoon geldt een eigen risico van € 50,-. Bij de rest van de modules heeft u ook geen eigen risico.
    • Is het mogelijk om mijn verzekering aan te passen?
      Ja, het is mogelijk om uw verzekering aan te passen. U moet dit schriftelijk aan ons doorgeven.
    • Ik heb al een zorgverzekering. Waarom heb ik de module Medische kosten nodig?
      Medische kosten die u in het buitenland maakt, worden meestal niet (volledig) vergoed door uw zorgverzekering. Ook kan het zijn dat u een eigen risico heeft bij uw zorgverzekering. Met de module Medische kosten bent u verzekerd voor de kosten die uw zorgverzekering niet vergoed. Voor deze module geldt, samen met de module Persoonlijke hulp, een maximale vergoeding van € 5.000.000,-.
    • Waar is mijn reisverzekering geldig?
      Bij onze reisverzekering kunt u zelf uw verzekerde gebied kiezen. Wij bieden een Europadekking en werelddekking. Onder de Europadekking vallen alle landen van Europa, de Azoren, de Canarische Eilanden, Madeira en de landen aan de Middellandse Zee (Marokko, Algerije, Libië, Tunesië, Egypte, Israël, Libanon, Syrië en Turkije).
    • Wat is een negatief reisadvies?
      Het ministerie van Buitenlandse zaken brengt per land de veiligheidssituatie in kaart. Dit doen zij aan de hand van kleurcodes groen, geel, oranje en rood. Oranje en rood zien wij als een negatief reisadvies. Bekijk de reisadviezen op de website van het ministerie.
    • Ben ik verzekerd in landen met een negatief reisadvies?
      Module annulering
      Als het ministerie een negatief reisadvies geeft nadat u uw vakantie geboekt heeft, dan is dit een geldige reden om uw vakantie te annuleren. Het negatief reisadvies moet wel nog steeds gelden op de datum van vertrek. Als het ministerie een negatief reisadvies geeft terwijl u al op uw vakantiebestemming bent, dan wordt een annulering van de rest van uw reis ook gedekt door de module Annulering.

      Overige modules
      Voor de overige modules geldt dat als er op het moment dat u naar een land vertrekt daar een negatief reisadvies voor geldt, dan bent u niet verzekerd. Als u al op uw vakantiebestemming bent en het reisadvies wordt negatief, dan bent u wel verzekerd. Het is daarbij wel van belang dat u niet langer op de bestemming blijft dan nodig is. U moet het gebied of land dus zo spoedig mogelijk verlaten. Blijft u toch langer dan nodig is, dan bent u niet meer verzekerd.
    • Worden mijn annuleringskosten vergoed als er voor mijn vakantiebestemming een negatief reisadvies geldt?
      Als uw vakantiebestemming een negatief reisadvies (kleurcode: oranje en rood) heeft gekregen van het ministerie van Buitenlandse Zaken, dan kunt u aanspraak maken op een vergoeding van uw annuleringskosten. U moet dan wel onze doorlopende reisverzekering met module Annulering hebben. De reisverzekering (of de uitbreiding van uw reisverzekering met de module Annulering) moet zijn afgesloten binnen 7 dagen na de boeking van uw vakantie. Daarnaast moet uw reis geboekt zijn vóórdat dit negatief reisadvies gold en het negatief reisadvies moet nog steeds geldig zijn op het moment van vertrek. Wij adviseren u wel aan om eerst contact op te nemen met uw vervoerder om de mogelijkheid van (kosteloos) annuleren of omboeken te bespreken.
    • Ben ik ook verzekerd als ik gewond raak tijdens een bijzondere of gevaarlijke sport?
      Als u expres iets doet waarmee u uzelf in gevaar brengt, dan bent u niet verzekerd. Dit geldt bijvoorbeeld voor bijzondere en gevaarlijke sporten als bungeejumpen, parachutespringen, bergbeklimmen of autoracen. Als u iets doet dat in strijd is met de wet, dan bent u ook niet verzekerd.
    • Zijn uitwonende kinderen ook meeverzekerd?
      Als u kiest voor een reisverzekering voor een gezin t/m zes personen, dan zijn kinderen die voor hun studie ergens anders wonen meeverzekerd. Dit geldt alleen als ze nog niet getrouwd zijn en jonger zijn dan 28 jaar. Hetzelfde geldt voor stief- en pleegkinderen.
    • Is recreatief duiken standaard meeverzekerd in jullie reisverzekering?
      Ja, recreatief duiken is standaard meeverzekerd.
    • Zijn huisdieren meeverzekerd?
      Nee, huisdieren zijn niet standaard meeverzekerd.
    • Is mijn camera verzekerd?

      Ja, een camera is meeverzekerd onder de module 'Bagage'.

    • Is mijn mobiele telefoon verzekerd?
      Ja, een mobiele telefoon is meeverzekerd onder de module 'Bagage'. Loopt uw mobiele telefoon tijdens vakantie schade op? Dan geldt er een eigen risico van € 50,- en krijgt u tot maximaal € 500,- vergoed.
    • Is mijn laptop verzekerd?
      Ja, een laptop is meeverzekerd onder de module 'Bagage'.
    • Is een kind/baby standaard meeverzekerd?
      Ja, als u een reisverzekering afsluit voor twee of meer personen dan is uw baby of kind standaard meeverzekerd.
    • Is mijn skipak verzekerd? En zijn mijn ski's verzekerd?
      Ja, een skipak is meeverzekerd onder de module 'Bagage'. En ook uw ski's zijn meeverzekerd onder de module 'Bagage'. Schade aan de staalkanten en het belag van ski's is niet verzekerd.

  • Over schade
    • Wat moet ik doen bij schade?
      Als u na schade hulp nodig heeft, dan bent u verplicht om zo snel mogelijk contact op te nemen met onze alarmcentrale. Dit kan via telefoonnummer +31 (0)79- 3 204 704. U moet de aanwijzingen van de alarmcentrale opvolgen. Wilt u schade melden? Als u een verzekeringsadviseur heeft, dan kunt u het beste zo snel mogelijk contact met hem opnemen. Als u zelf uw verzekeringen regelt, dan kunt u de schade bij ons melden.
    • Ik heb een ongeval gehad waardoor ik letsel heb. Wanneer krijg ik een uitkering?
      Met de module Personenschade vergoeden wij de schade die ontstaat doordat u blijvend invalide bent geworden. Dit doen wij zo snel mogelijk nadat vastgesteld is dat u blijvend invalide bent geworden. Soms is het niet meteen duidelijk of u blijvend invalide bent geworden, omdat u nog kunt herstellen. Wij stellen binnen twee jaar na de melding vast of u blijvend invalide bent geworden.
    • Krijg ik vervangend vervoer?
      Onze alarmcentrale bepaalt aan de hand van uw situatie wat voor soort hulp u krijgt. Vervangend vervoer is ook een optie.
    • Wat is de dekking op de reisverzekering als ik mijn vlucht heb gemist door lange wachtrijen?
      Het is erg vervelend dat u uw vlucht heeft gemist. De kosten voor het missen van de vlucht worden niet vergoed door de luchtvaartmaatschappij; de vlucht is namelijk gewoon op tijd vertrokken. Als het missen van uw vlucht alleen te maken heeft met de lange rijen op de luchthaven (dus niet een (werk)staking of een vertraging van het vliegtuig van meer dan 8 uur) dan is dit helaas niet gedekt op uw reisverzekering. U kunt hiervoor de luchthaven zelf aansprakelijk stellen. Hierbij kunt u mogelijk de hulp inschakelen van uw rechtsbijstandsverzekeraar. Lees meer over uw rechten als reiziger.
    • Wat is de dekking op de reisverzekering als mijn vlucht wordt omgeboekt?
      Het omboeken van uw vlucht wordt geregeld door uw reisorganisatie/vervoerder. Op de reisverzekering is hiervoor geen dekking. Voor een vergoeding kunt u gebruik maken van Vlucht Claim Service. Meer informatie hierover vindt u hier.
    • Wat is de dekking op mijn reisverzekering als mijn vlucht vertraagd is?

      Voor schade door vertraging kunt u in eerste instantie terecht bij de reisorganisatie/vervoerder. Maak daarbij gebruik van Vlucht Claim Service. Op de module Annulering is er dekking als u uw reisbestemming niet kunt bereiken door een vertraging van meer dan 8 uur. Als u ondanks de vertraging uiteindelijk toch op de eindbestemming komt, vergoeden we ook de niet genoten reisdagen.

    • Mijn reis is geannuleerd en dat wordt ook vergoed door mijn reisorganisatie/vervoerder. Op de vakantiebestemming heb ik een accomodatie/verblijf geboekt en dat wordt niet vergoed. Is hiervoor dekking op mijn reisverzekering?
      Op de module Annulering is hiervoor dekking als de annulering van de reis het gevolg is van een gedekt evenement in de polisvoorwaarden. Bijvoorbeeld een werkstaking of een vertraging van het vliegtuig van meer dan 8 uur. Als de luchthaven of de vervoerder de reis annuleert vanwege bijvoorbeeld capaciteitsproblemen dan is dat geen gedekt evenement op de reisverzekering. U kunt hiervoor de reisorganisatie/vervoerder zelf aansprakelijk stellen. Hierbij kunt u mogelijk de hulp inschakelen van uw rechtsbijstandsverzekeraar. Lees meer over uw rechten als reiziger.
    • Door de problemen op Schiphol is mijn bagage te laat aangekomen op mijn bestemming. Is dit gedekt op mijn reisverzekering?
      Als uw bagage is achtergebleven moet u een melding maken en een formulier invullen op de luchthaven. Dit kan meestal worden gedaan bij de bagageservice bij de douane. Dit is belangrijk want anders neemt de luchtvaartmaatschappij of reisverzekering uw claim niet in behandeling.

      Als uw bagage te laat aankomt op de reisbestemming dan krijgt u hiervoor veelal een vergoeding vanuit de reisorganisatie/vervoerder. Meer informatie hierover vindt u hier. Op uw reisverzekering heeft u ook recht op een vergoeding vanuit de module ‘Bagage’. Het moet dan wel gaan om noodzakelijk gemaakte kosten zoals kleding en verzorgingsproducten. Hierbij geldt een maximale vergoeding van € 200,- per persoon.
    • De luchtvaartmaatschappij is mijn koffers kwijtgeraakt. Is dit gedekt op mijn reisverzekering?
      Als uw bagage is kwijtgeraakt moet u een melding maken en een formulier invullen op de luchthaven. Dit kan meestal worden gedaan bij de bagageservice bij de douane. Dit is belangrijk want anders neemt de luchtvaartmaatschappij of reisverzekering uw claim niet in behandeling.

      Het kwijtraken van bagage is gedekt onder de module ‘Bagage’. Let er daarbij wel op dat er een maximum geldt per persoon per reis. Het maximumbedrag kunt u terugvinden op uw polisblad. Ook geldt er voor bepaalde spullen een maximum per soort bagage. Deze maximale vergoedingen kunt u terugvinden in de polisvoorwaarden. Let er op dat u het kwijtraken ook altijd meldt bij uw vervoerder, hoteleigenaar/reisleiding of bij de politie. Een rapport hiervan is één van de benodigdheden voor de schademelding.
    • Op de dag van vertrek is er een (werk)staking waardoor ik niet op vakantie kan. Is dit gedekt op mijn reisverzekering?
      Dekking voor de reis/vervoer
      Ja, als u door een (werk)staking* bij uw vervoersbedrijf niet kunt reizen naar uw vakantiebestemming, of tijdens uw vakantie naar een volgende bestemming, dan worden de extra reis- en verblijfskosten vergoed op uw doorlopende reisverzekering. Uiteraard moet u wel eerst informeren bij uw reisorganisator/vervoerder welke alternatieven zij u bieden en als het alternatief redelijk is moet u dit alternatief accepteren.

      Annulering van de reis
      Als u de module ‘Annulering’ heeft meeverzekerd en u kunt uw reisbestemming niet bereiken door een onverwachte staking dan vergoeden wij de annuleringskosten van uw reis tot maximaal het verzekerde bedrag voor annulering per persoon. Dit bedrag staat vermeld op uw polisblad.

      * Onverwachte staking
      Een onverwachte staking is een staking door uw vervoerder op de dag van vertrek die u op het moment van het boeken van de reis niet had kunnen voorzien of had mogen verwachten. Als er bijv. nu een staking is maar u boekt een reis met een vertrekdatum over bijv. 2 maanden dan had u een eventuele staking op het moment van vertrek niet kunnen voorzien of mogen verwachten. Als u een reis boekt terwijl er een staking aan de gang is en u vertrekt bijv. de volgende dag dan had u dit wel kunnen voorzien of mogen verwachten.
    • Op de dag van vertrek is er een (werk)staking waardoor ik niet op vakantie kan. Op de luchthaven van mijn bestemming heb ik een auto gehuurd. Valt dit onder de annuleringsverzekering of reisverzekering?
      Als u voorafgaand aan uw vakantie een auto heeft gehuurd op uw vakantiebestemming en u kunt uw vakantiebestemming niet bereiken door een staking van de vervoerder dan worden deze kosten vergoed onder de module Annulering.
    • Door een staking moet ik langer op mijn (vakantie)bestemming blijven. Krijg ik deze extra kosten vergoed via mijn reisverzekering?
      Ja, als u door een werkstaking bij uw vervoerder niet kunt reizen dan vergoeden wij de extra reis- en verblijfskosten die daardoor ontstaan. Extra noodzakelijke verblijfkosten vergoeden wij tot maximaal €75,- per persoon per dag voor maximaal 30 dagen. Het gaat hier bijvoorbeeld om kosten voor overnachtingen, eten en/of drinken.
    • Valt gevolgschade ook onder de dekking van de reisverzekering (excursies, los geboekte hotels enz.) bij staking?
      Ja, als werkstaking van uw vervoerder gedekt is op de reisverzekering (module Annulering) dan wordt ook de gevolgschade vergoed zoals vooraf geboekte excursies, los geboekte hotels en dergelijke.

      Let op: bij de annuleringsdekking geldt een maximaal verzekerd bedrag van € 1000,-, € 2.000,- of € 3.000,- per persoon per reis. Het bedrag dat voor u geldt, staat vermeld op uw polisblad.
    • Door de staking is mijn vakantie korter, vallen de verloren vakantiedagen onder de dekking van mijn reisverzekering?
      Als u door een werkstaking van de vervoerder pas later op vakantie gaat en hierdoor ook korter op je vakantie verblijft, dan zijn de gemiste vakantiedagen gedekt op de module Annulering. Deze kosten worden naar rato vergoed. Duurt uw vakantie bijvoorbeeld acht dagen in plaats van de geplande tien dagen? Dan wordt 2/10 deel van uw verblijfskosten vergoed.
    • Hoeveel krijg ik vergoed als mijn bagage schade heeft opgelopen?
      Als u schade heeft die verzekerd is op uw reisverzekering, dan krijgt u meestal de nieuwwaarde vergoed. Dit is wat het kost om nieuwe spullen van dezelfde soort en kwaliteit te kopen. Soms vergoeden we alleen de dagwaarde. Dit doen we bijvoorbeeld als de dagwaarde minder dan 40% van de huidige nieuwwaarde is. De dagwaarde berekenen we met behulp van een afschrijvingslijst.

      Lees meer informatie over het vaststellen van de nieuw- of dagwaarde van uw beschadigde spullen.

  • Over annuleren
    • Ik moet mijn reis afbreken. Krijg ik dan de hele reissom vergoed?
      Nee. U krijgt alleen de gemiste dagen vergoed.
    • Tot wanneer kan ik mijn annuleringsverzekering afsluiten?
      De annuleringsverzekering sluit u af binnen 7 kalenderdagen na het boeken van uw reis.
    • Geldt de vergoeding alleen voor een reis via een reisorganisatie?
      Nee. Ook als u zelf losse onderdelen heeft geboekt, komt u in aanmerking voor vergoeding door de annuleringsverzekering.
  • Over betalen en opzeggen
    • Wat kost een reisverzekering?
      Hoeveel een reisverzekering kost, hangt af van de hoeveelheid personen die u wilt verzekeren en van de aanvullende modules die u afsluit. Ook uw verzekerde gebied bepaalt de maandelijkse premie voor uw doorlopende reisverzekering. U kiest hierbij uit een Europadekking of Werelddekking.
    • De eerste afgeschreven premie is hoger dan verwacht. Hoe kan dat?
      U betaalt de premie voor een verzekering vooruit. Dit kan betekenen dat wij de eerste keer meer dan één termijnpremie afschrijven. U vindt op de afrekening van het polisblad welk bedrag wij de eerste keer voor welke periode afschrijven. Daarna betaalt u gewoon de afgesproken termijnpremie die op de polis staat.
    • Betaal ik mijn premie per maand, per kwartaal of per jaar?
      U kiest zelf of u per maand, per kwartaal of per jaar betaalt.
    • Ik wil mijn premie betalen, hoe kan ik dat doen?
      Bel ons op nummer 079 - 3 204 549. Wij mailen u dan direct een betaallink om uw premie via Ideal naar ons over te maken. Zo weet u zeker dat uw betaling correct en direct bij ons binnenkomt.
    • Ik wil mijn reisverzekering stoppen. Wat moet ik doen?
      Als u een verzekeringsadviseur heeft, dan moet u uw verzekering via hem opzeggen. Als u geen verzekeringsadviseur heeft, dan kunt u uw verzekering rechtstreeks bij ons opzeggen. Dit kan met ons online opzegformulier.
    • Wat is de opzegtermijn van mijn reisverzekering?
      Er is geen opzegtermijn. U kunt uw verzekering elk moment stoppen door dit schriftelijk aan ons door te geven. De verzekering stopt op de dag dat wij uw opzegging ontvangen. Als u dat wilt, dan kan dit ook later.
    • Krijgen studenten korting op de premie voor een reisverzekering?
      Nee, studenten krijgen geen korting op de premie. Als iemand jonger is dan 28 jaar, ongehuwd is en voor een studie ergens anders woont, dan is diegene standaard meeverzekerd op de polis van de ouders.
    • Waar kan ik meer informatie vinden over betalen en betalingsachterstanden?

      Meer informatie over het betalen van uw premie en over hoe wij omgaan met betalingsachterstanden leest u op de pagina Betalen en betalingsachterstanden.

  • Over mijn aanvraag
    • Wat gebeurt er nadat ik een reisverzekering heb aangevraagd?
      We bekijken of we alle informatie hebben gekregen die nodig is. Als we meer gegevens of een toelichting willen hebben, dan nemen we contact met u op. Als we uw aanvraag accepteren, dan sturen we u de polis zo snel mogelijk toe.
    • Accepteren jullie mijn aanvraag voor een reisverzekering altijd?
      Nee, wij accepteren aanvragen niet altijd. Als we uw aanvraag afwijzen, dan laten we dat zo snel mogelijk weten.
    • Kan ik ook een zakelijke reisverzekering afsluiten?

      Nee, wij verzekeren alleen recreatieve reizen.

Vindt u uw vraag niet op deze pagina of is het antwoord voor u niet duidelijk genoeg? Stel dan uw vraag via ons contactformulier of bel ons: 079 - 3 204 549.

Meer informatie

Meer informatie over onze doorlopende reisverzekering en onze dienstverlening vindt u in de volgende documenten:

Op onze verzekeringskaarten vindt u meer informatie over onze reisverzekeringen. De verzekeringskaarten helpen u om onze reisverzekeringen te vergelijken met die van andere aanbieders.

Verzekeringskaart Doorlopende reisverzekering

Verzekeringskaart Annuleringsverzekering

Blogs over reizen

Vlucht geannuleerd? Dit zijn je rechten als reiziger

Als je een vliegvakantie in het vooruitzicht dan is het zeker in deze tijden handig om te weten wat je rechten zijn. Je leest ze hier.
Lees verder

Winterbanden: zijn ze wel of niet verplicht?

Of winterbanden verplicht zijn en wat je er precies aan hebt als je met de auto naar een wintersportgebied reist? Je leest het hier.
Lees verder

7 tips voor een veilige reis naar school

Kinderen zijn weer terug naar school. Help ze dit op een veilige manier doen met deze 7 tips.
Lees verder

Vraag uw adviseur naar onze verzekeringen

Precies weten welke verzekering het beste bij u past? Dat hangt af van uw persoonlijke situatie en wensen. Een adviseur helpt u graag bij het vinden van een verzekering die daar bij aansluit.

Ontvang passend advies

Verzeker u zelf online

U regelt snel en gemakkelijk uw eigen reisverzekering.

Bereken en vraag aan