Strategische keuze
Met de verkoop is een premievolume van ruim 63,5 miljoen euro gemoeid. De verkoop van de levenportefeuille is een strategische keuze. Peter Paul Barth, algemeen directeur: “We willen ons volledig focussen op onze schade- en inkomensverzekeringen. Op deze manier kunnen we de kwaliteit van onze producten en dienstverlening aan onze klanten en assurantieadviseurs verder verbeteren.” Daarnaast spelen de lage rentestand, de lange termijn zekerheden voor polishouders en de omvang van de portefeuille een belangrijke rol bij de gemaakte keuze.
Keuze voor Lifetri
Bij de keuze voor een partij stond het belang van de verzekerden, assurantieadviseurs en ons personeel voorop. “We hebben gezocht naar een partij die bij ons past en waar onze klanten, assurantieadviseurs en medewerkers net zo goed af zijn als bij ons. We zijn blij dat we die partij gevonden hebben in Lifetri en hebben er dan ook het volste vertrouwen in dat zij en hun verzekeringen in goede handen zijn bij Lifetri.” zegt Barth.
Klaverblad is financieel kerngezond
Barth benadrukt dat Klaverblad financieel kerngezond is: “De eerder aangekondigde reorganisatie en deze verkoop komen voort uit strategische keuzes die ons in staat stellen om als toekomstbestendige verzekeraar te focussen op de wensen van onze klanten en assurantieadviseurs en op een gezonde groei in schade- en inkomensverzekeringen. Zoals te zien is in de jaarcijfers die we onlangs publiceerden, staat Klaverblad er uitstekend voor.”