Klaverblad nummer 1: Meest klantgerichte verzekeraar

Klaverblad is in een onderzoek van MT/Sprout nummer 1 geworden in de categorie Meest klantgerichte bedrijf van Nederland in de sector verzekeringen! In het blad MT1000, van 8 december 2022, vertellen divisiemanagers Esther Oostrom en Maurice van der Putten in een interview trots dat wij bij Klaverblad mensen helpen heel gewoon vinden.
Klaverblad klantvriendelijkste verzekeraar

“Mensen helpen zit in onze genen”

In het onderzoek zijn we in de sector verzekeringen dit jaar als meest klantgerichte bedrijf naar voren gekomen. En we haalden nog een eerste plaats: ook in de categorie Beste bedrijf van Nederland in de sector Verzekeringen op het gebied van Productleiderschap staan we op het hoogste podium. Daar zijn we oprecht trots op! We willen mensen helpen met ongewoon goede dienstverlening en gewoon goede producten. Dat dat lukt én gezien wordt, is mooi en een compliment voor ons allemaal.

In het interview zegt Esther Oostrom daarover: “Klaverblad is puur, met gewoon goede producten en ongewoon goede service. Het is leuk als de buitenwereld dat ook ziet. Daarom ben ik erg trots op onze notering.” Maurice van der Putten vult aan dat helpen in onze genen zit: “Als het in een weekend hevig stormt, komen medewerkers op zaterdag spontaan terug om schades op te nemen. Kijk, vakkennis kunnen we iedereen leren, maar dat klantgerichte moet je echt in je hebben. Daar selecteren we op.” “Ook adviseurs zoeken we daarop uit,” zegt Esther: ”Wij werken met lokale kantoren die hun klanten kennen en echt willen helpen.”

Klik op de afbeelding voor het pdf

Digitaliseren en persoonlijk blijven

Ook komt digitalisering in het interview ter sprake. Iets waarmee we adviseurs en klanten die hun zaken liever digitaal afhandelen nog beter tegemoet kunnen komen. Persoonlijk contact blijft voor belangrijke zaken altijd mogelijk, vertelt Maurice: “We werken niet met belscripts, al duurt het nu langer om mensen op te leiden. We willen dat zij vakkundig aan de telefoon zitten en de ruimte hebben om met eigen oplossingen te komen.”

Lees het hele interview.

Over het onderzoek

Jaarlijks doet MT/Sprout, een zakelijk platform voor management en leiderschap, onderzoek naar de 1000 beste dienstverleners van Nederland. Een panel van ‘zakelijke beslissers’ heeft dienstverleners beoordeeld met de vraag ‘Hoe waarschijnlijk is het dat u deze dienstverlener zou aanbevelen aan een vriend of collega?”. Dit leidt tot een NPS-score. Daarnaast beoordeelden ze dienstverleners op drie aspecten: klantgerichtheid, productleiderschap en kwaliteit van de uitvoering.

Bekijk hier alle resultaten.