Klaverblad Verzekeringen maakt organisatie toekomstbestendig

Klaverblad Verzekeringen heeft vrijdag de medewerkers geïnformeerd over de strategie voor de komende jaren. Peter Paul Barth, algemeen directeur: “We willen een toekomstbestendige verzekeraar zijn met focus op klanten en een gezonde groei”.

De dienstverlening van Klaverblad moet passen bij de toenemende verwachtingen van klanten: sneller, eenvoudiger en foutloos. Daarnaast  moeten de kosten omlaag om concurrerend te blijven. Om dat te bereiken gaat Klaverblad de organisatie en processen anders inrichten. Aanvragen en claims zullen waar mogelijk automatisch worden afgehandeld. De nieuwe systemen van Klaverblad zorgen ervoor dat vanaf 2019 flinke stappen gezet kunnen worden om dit te realiseren.

Dit heeft belangrijke gevolgen voor het aantal medewerkers bij Klaverblad. De directie verwacht dat in 2019 en 2020 ongeveer 25% van de arbeidsplaatsen zal komen te vervallen. Voor deze medewerkers wordt een sociaal plan opgesteld.

Peter Paul Barth: “Het is geen fijne boodschap om te brengen. Veel medewerkers werken al heel lang bij Klaverblad en gaan nu een onzekere tijd tegemoet. Het is echter noodzakelijk voor Klaverblad om ook in de toekomst te kunnen voortbestaan als zelfstandige verzekeraar”.