Direct schade melden
Kies in welke categorie u onze juridische hulp nodig heeft.
Vlucht geannuleerd? Zo meld u uw zaak
Heeft u bij ons een rechtsbijstandverzekering en wilt u uw geannuleerde vlucht als zaak melden? We leggen u graag uit wat u per situatie het beste kunt doen om een vergoeding voor uw geannuleerde vlucht te krijgen.
Wat als uw energiecontract opgezegd wordt?
Het is belangrijk om te weten dat uw energiemaatschappij niet zomaar uw contract mag aanpassen of opzeggen. Is dat met uw energiecontract wel gebeurd en heeft u een rechtsbijstandverzekering bij ons? Meld uw zaak en voeg uw energiecontract als bijlage toe.
Wat kunt u van ons verwachten?
Na het aanmelden van uw zaak krijgt u bericht van één van onze specialisten. Wij proberen binnen 5 werkdagen een reactie te sturen. Door drukte kan het tijdelijk uiterlijk 10 werkdagen duren voordat u een reactie van ons ontvangt. Zodra alle benodigde informatie binnen is laten wij u weten of uwzaak onder de dekking van uw rechtsbijstandsverzekering valt. Is dat het geval? Dan hoort u ook meteen hoe we u verder kunnen helpen. Voor andere verzoeken houden we een reactietermijn van maximaal 10 werkdagen aan.
Gaat het om een letselschadezaak? Dan houden wij ons aan de Gedragscode Behandeling Letselschade.
Lukt het niet om de zaak online aan te melden of heeft u een vraag?
Bel met 079 - 3 204 200 en u krijgt direct een van onze collega’s aan de lijn. We helpen u graag! Onze medewerkers zijn op werkdagen van 8.30 uur tot 17.00 uur bereikbaar.
Wie wij zijn
Klaverblad Rechtsbijstand Stichting bestaat uit een team van ruim 46 goed opgeleide en ervaren juridisch adviseurs. Daarnaast hebben we ook een aantal beëdigde advocaten in dienst. U leest hier meer informatie over advocatuur voor de
Klaverblad Rechtsbijstand Stichting.
Naar de rechter
Vaak vinden onze juridisch adviseurs een oplossing voor een conflict zonder dat de rechter daaraan te pas komt. Is een procedure bij de rechter toch nodig? Ook dan helpen zij u graag. Dat is prettig, want uw behandelaar is vanaf het begin bij uw zaak betrokken en kent deze goed. Als u liever kiest voor een advocaat of andere externe rechtshulpverlener, dan kunt u dit altijd met uw behandelaar bespreken (vrije advocaatkeuze). Klaverblad Rechtsbijstand Stichting betaalt de redelijke en noodzakelijke kosten van deze advocaat of andere deskundige tot het verzekerde bedrag.
Kwaliteitscode Rechtsbijstand
Wij vinden het belangrijk om goede rechtshulp te verlenen. Daarom volgen we de Kwaliteitscode Rechtsbijstand van het Verbond van Verzekeraars. In deze code staat welke kwaliteit u van ons mag verwachten en aan welke regels wij ons houden.
Opleiding van onze juridisch medewerkers
Als verzekeraar staan wij voor ongewoon goede service en willen we mensen zo goed mogelijk helpen. Dat betekent voor onze rechtsbijstandverzekering onder andere dat wij investeren in goed opgeleide juridische medewerkers die blijven meebewegen en groeien in een wereld die nooit stilstaat. U kunt hierbij denken aan het volgende:
- Iedere nieuwe medewerker heeft een juiste vooropleiding en krijgt bij ons een mentor toegewezen om ingewerkt te worden in onze systemen en processen
- Beginnende juridisch medewerkers krijgen van hun mentor ook inhoudelijke begeleiding bij het uitvoeren van werkzaamheden (training-on-the-job)
- We doen aan kennisdeling in de vorm van jurispredentiebesprekingen, intervisie en zaakbesprekingen
- Al onze juridisch medewerkers volgen jaarlijks cursussen om zo hun kennis en vaardigheden op peil te houden en verder te verbeteren
- We bieden ruime mogelijkheden om door te ontwikkelen naar mee specialistische, coachende of leidinggevende rollen. Hierbij ondersteunen we de juridisch medewerkers om hun ontwikkeldoelen te bereiken.
Brochure Letselschade
In deze folder kunt u lezen hoe het verhalen van letselschade in zijn werk gaat en met welke personen u te maken krijgt. Heeft u letselschade en bent u verzekerd voor rechtsbijstand? Wij helpen u graag. U kunt uw zaak aanmelden via het keuzemenu op bovenaan deze pagina.
Letselschade Informatie Formulier
U heeft letselschade en wilt uw schade verhalen. Wij hebben informatie nodig om uw situatie te beoordelen. Zonder deze informatie kunnen we niet goed vaststellen welke schade u heeft. De jurist die u helpt zal u daarom meestal vragen om dit formulier in te vullen.
Geschillenregeling
Als u en onze juridisch adviseur het niet eens zijn over de haalbaarheid of juridische aanpak van uw zaak, dan kunt u een beroep doen op onze geschillenregeling. Klaverblad Rechtsbijstand Stichting vraagt dan aan een externe advocaat om een onafhankelijk oordeel. Klaverblad Rechtsbijstand Stichting betaalt de kosten en volgt het advies op.
Beroepsaansprakelijkheid
We doen onze uiterste best om u zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het voorkomen
dat we een fout maken. Als u daardoor schade lijdt kunt u dat melden bij uw
behandelaar. Coöperatie Klaverblad Verzekeringen U.A. staat garant voor schade
die is ontstaan door fouten van medewerkers van Stichting Klaverblad
Rechtsbijstand.
Klachten
Natuurlijk proberen we u en andere verzekerden altijd goed en fair te helpen. Toch kan het gebeuren dat er onbedoeld iets misgaat of u om een andere reden teleurgesteld bent. In dat geval kunt u een klacht indienen. Iemand anders dan uw dossierbehandelaar kijkt dan of er iets mis is gegaan. Voor meer informatie over de klachtenprocedure van Klaverblad Verzekeringen kunt u hier terecht.
Veelgestelde vragen over de rechtsbijstandverzekering voor particulieren
Als u nog geen rechtsbijstandverzekering had, dan duurt het bij de meeste modules drie maanden voordat u een beroep op uw verzekering kunt doen. Dit geldt niet altijd bij de modules Schadeverhaal, Motorrijtuigen en Verkeer.
Wij passen de polisvoorwaarden zo snel mogelijk aan, zodat informatie over uw verzekering met betrekking tot de Brexit duidelijker vermeld wordt.
Uw rechten tijdens de coronacrisis
Het coronavirus (COVID-19) raakt ons allemaal, ook onze rechten. Ontdek de meest gestelde vragen én antwoorden over het contractenrecht en arbeidsrecht tijdens de coronacrisis.
Uw rechten bij een vertraagde vlucht
Is uw vlucht vertraagd? Wij vertellen u waar u als passagier precies recht op heeft.
Lees hier wat de regels zijn en wanneer u ergens recht op heeft