Direct schade melden

Kies in welke categorie u onze juridische hulp nodig heeft.

Vlucht geannuleerd? Zo meld u uw zaak

Heeft u bij ons een rechtsbijstandverzekering en wilt u uw geannuleerde vlucht als zaak melden? We leggen u graag uit wat u per situatie het beste kunt doen om een vergoeding voor uw geannuleerde vlucht te krijgen.

Wat als uw energiecontract opgezegd wordt?

Het is belangrijk om te weten dat uw energiemaatschappij niet zomaar uw contract mag aanpassen of opzeggen. Is dat met uw energiecontract wel gebeurd en heeft u een rechtsbijstandverzekering bij ons? Meld uw zaak en voeg uw energiecontract als bijlage toe.

Wat kunt u van ons verwachten?

Na het aanmelden van uw zaak krijgt u bericht van één van onze specialisten. Wij proberen binnen 5 werkdagen een reactie te sturen. Door drukte kan het tijdelijk uiterlijk 10 werkdagen duren voordat u een reactie van ons ontvangt. Zodra alle benodigde informatie binnen is laten wij u weten of uwzaak onder de dekking van uw rechtsbijstandsverzekering valt. Is dat het geval? Dan hoort u ook meteen hoe we u verder kunnen helpen. Voor andere verzoeken houden we een reactietermijn van maximaal 10 werkdagen aan.


Gaat het om een letselschadezaak? Dan houden wij ons aan de Gedragscode Behandeling Letselschade.

Lukt het niet om de zaak online aan te melden of heeft u een vraag?

Bel met 079 - 3 204 200 en u krijgt direct een van onze collega’s aan de lijn. We helpen u graag! Onze medewerkers zijn op werkdagen van 8.30 uur tot 17.00 uur bereikbaar.

Wie wij zijn

Klaverblad Rechtsbijstand Stichting bestaat uit een team van ruim 46 goed opgeleide en ervaren juridisch adviseurs. Daarnaast hebben we ook een aantal beëdigde advocaten in dienst. U leest hier meer informatie over advocatuur voor de

Klaverblad Rechtsbijstand Stichting.

I.A.M. van den Dungen

079 - 3 204 486

E-mail

mr. D.K. Schouten LLB

079 - 3 204 372

E-mail

mr. J.C. Waardenburg (advocaat)

079 - 3 204 432

E-mail

mr. A. van Malsen

079 - 3 204 487

E-mail

mr. M. Post

079 - 3 204 328

E-mail

mr. R.P. van der Zande

079 - 3 204 314

E-mail

I. van der Sman

079 - 3 204 425

E-mail

mr. A. van Malsen

079 - 3 204 487

E-mail

mr. E.R. Gergin-Pot

079 - 3 204 272

E-mail

mr. E.L. Beuving

079 - 3 204 467

E-mail

M. Bouwhuis

079 - 3 204 523

E-mail

L. Driel

079 - 3 204 221

R. van der Arend

079 - 3 204 137

E-mail

L. Marijt

079 - 3 204 158

E-mail

D. Smit

079 - 3 204 370

E-mail

Z. Karim

079 - 3 204 260

E-mail

mr. C Knoester

079 - 3 204 228

E-mail

mr. H.J. Vermont (advocaat)

079 - 3 204 216

E-mail

O. Anakhrouch

079 - 3 204 384

E-mail

D. de Blok

079 - 3 204 221

E-mail

F. Havelaar-Simonis

079 - 3 204 369

E-mail

mr. J. van Hulst

079 - 3 204 463

E-mail

mr. A.A. v.d Berg (advocaat)

079 - 3 204 234

E-mail

mr. B.R. Jongerhuis

079 - 3 204 448

E-mail

mr. A. Heijman

079 - 3 204 131

E-mail

mr. T.J. Kool

079 - 3 204 162

E-mail

contactfoto_saskia

mr. S. Ruijs

079 - 3 204 198

E-mail

mr. N. Alibux

079 - 3 204 266

E-mail

mr. H. Mesman

079 - 3 204 423

E-mail

A. van Os

079 - 3 204 428

contactfoto muriel

mr. M.J. Borghouts

079 - 3 204 336

E-mail

mr. E.J. Neuteboom

079 - 3 204 474

E-mail

mr. L. Pauwelussen (advocaat)

079 - 3 204 268

E-mail

mr. J. Wieffering

079 - 3 204 429

E-mail

A. Ciere

079 - 3 204 375

E-mail

mr. L.D. van Eesteren

079 - 3 204 607

E-mail

S. van der Schot-Frauenfelder

079 - 3 204 317

E-mail

Z. Karim

079 - 3 204 260

E-mail

contactfoto_arjan dijk

A.J. Dijk

079 - 3 204 426

E-mail

A. Wahab

079 - 3 204 611

E-mail

L. Schouten

079 - 3 204 306

E-mail

mr. N. Weel (advocaat)

079 - 3 204 326

E-mail

mr. R.C. Willemse (advocaat)

079 - 3 204 535

E-mail

mr. M. Den Hartogh

079 - 3 204 308

E-mail

mr. T. Poorterman

079 - 3 204 128

E-mail

mr. T.R. Kloezen

079 - 3 204 339

E-mail

mr. J. Devilee

079 - 3 204 257

E-mail

contactfoto_amanda

mr. A. Oudijn

079 - 3 204 127

E-mail

E. Luten

079 - 3 204 297

E-mail

I. Bakker

079 - 3 204 123

E-mail

L. Jansen

079 - 3 204 153

E-mail

L. van der Heemst

079 - 3 204 438

E-mail

S. de Rover

079 - 3 204 110

E-mail

L. Zamri

079 - 3 204 134

E-mail

Naar de rechter

Vaak vinden onze juridisch adviseurs een oplossing voor een conflict zonder dat de rechter daaraan te pas komt. Is een procedure bij de rechter toch nodig? Ook dan helpen zij u graag. Dat is prettig, want uw behandelaar is vanaf het begin bij uw zaak betrokken en kent deze goed. Als u liever kiest voor een advocaat of andere externe rechtshulpverlener, dan kunt u dit altijd met uw behandelaar bespreken (vrije advocaatkeuze). Klaverblad Rechtsbijstand Stichting betaalt de redelijke en noodzakelijke kosten van deze advocaat of andere deskundige tot het verzekerde bedrag.

Kwaliteitscode Rechtsbijstand

Wij vinden het belangrijk om goede rechtshulp te verlenen. Daarom volgen we de Kwaliteitscode Rechtsbijstand van het Verbond van Verzekeraars. In deze code staat welke kwaliteit u van ons mag verwachten en aan welke regels wij ons houden.

Opleiding van onze juridisch medewerkers

Als verzekeraar staan wij voor ongewoon goede service en willen we mensen zo goed mogelijk helpen. Dat betekent voor onze rechtsbijstandverzekering onder andere dat wij investeren in goed opgeleide juridische medewerkers die blijven meebewegen en groeien in een wereld die nooit stilstaat. U kunt hierbij denken aan het volgende:

  • Iedere nieuwe medewerker heeft een juiste vooropleiding en krijgt bij ons een mentor toegewezen om ingewerkt te worden in onze systemen en processen
  • Beginnende juridisch medewerkers krijgen van hun mentor ook inhoudelijke begeleiding bij het uitvoeren van werkzaamheden (training-on-the-job)
  • We doen aan kennisdeling in de vorm van jurispredentiebesprekingen, intervisie en zaakbesprekingen
  • Al onze juridisch medewerkers volgen jaarlijks cursussen om zo hun kennis en vaardigheden op peil te houden en verder te verbeteren
  • We bieden ruime mogelijkheden om door te ontwikkelen naar mee specialistische, coachende of leidinggevende rollen. Hierbij ondersteunen we de juridisch medewerkers om hun ontwikkeldoelen te bereiken.

Brochure Letselschade

In deze folder kunt u lezen hoe het verhalen van letselschade in zijn werk gaat en met welke personen u te maken krijgt. Heeft u letselschade en bent u verzekerd voor rechtsbijstand? Wij helpen u graag. U kunt uw zaak aanmelden via het keuzemenu op bovenaan deze pagina.

Letselschade Informatie Formulier

U heeft letselschade en wilt uw schade verhalen. Wij hebben informatie nodig om uw situatie te beoordelen. Zonder deze informatie kunnen we niet goed vaststellen welke schade u heeft. De jurist die u helpt zal u daarom meestal vragen om dit formulier in te vullen.

Geschillenregeling

Als u en onze juridisch adviseur het niet eens zijn over de haalbaarheid of juridische aanpak van uw zaak, dan kunt u een beroep doen op onze geschillenregeling. Klaverblad Rechtsbijstand Stichting vraagt dan aan een externe advocaat om een onafhankelijk oordeel. Klaverblad Rechtsbijstand Stichting betaalt de kosten en volgt het advies op.

Beroepsaansprakelijkheid

We doen onze uiterste best om u zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het voorkomen
dat we een fout maken. Als u daardoor schade lijdt kunt u dat melden bij uw
behandelaar. Coöperatie Klaverblad Verzekeringen U.A. staat garant voor schade
die is ontstaan door fouten van medewerkers van Stichting Klaverblad
Rechtsbijstand.

Klachten

Natuurlijk proberen we u en andere verzekerden altijd goed en fair te helpen. Toch kan het gebeuren dat er onbedoeld iets misgaat of u om een andere reden teleurgesteld bent. In dat geval kunt u een klacht indienen. Iemand anders dan uw dossierbehandelaar kijkt dan of er iets mis is gegaan. Voor meer informatie over de klachtenprocedure van Klaverblad Verzekeringen kunt u hier terecht.

Veelgestelde vragen over de rechtsbijstand­verzekering voor particulieren

We kijken of we alle informatie hebben gekregen die nodig is. Als we meer gegevens of een toelichting willen hebben, dan nemen we contact met u op. Als we uw aanvraag accepteren, dan sturen we u de polis zo snel mogelijk toe.
Nee, wij accepteren aanvragen niet altijd. Als we uw aanvraag afwijzen, dan laten we dat zo snel mogelijk weten.
U kiest zelf of u per maand, per kwartaal of per jaar betaalt.
Bel ons op nummer 079 - 3 204 549. Wij mailen u dan direct een betaallink om uw premie via Ideal naar ons over te maken. Zo weet u zeker dat uw betaling correct en direct bij ons binnenkomt.
Als u een verzekeringsadviseur heeft, dan moet u uw verzekering via hem opzeggen. Als u geen verzekeringsadviseur heeft, dan kunt u uw verzekering rechtstreeks bij ons opzeggen. Dit kan met ons online opzegformulier.
Er is geen opzegtermijn. U kunt uw verzekering elk moment stoppen door dit schriftelijk aan ons door te geven. De verzekering stopt op de dag dat wij uw opzegging ontvangen. Als u dat wilt, dan kan dit ook later.
Meer informatie over het betalen van uw premie en over hoe wij omgaan met betalingsachterstanden leest u op de pagina Betalen en betalingsachterstanden.
U krijgt hulp van een juridisch adviseur van Klaverblad Rechtsbijstand Stichting. In veel gevallen lukt het hem het conflict op te lossen zonder dat de rechter daaraan te pas komt. Mocht dit niet lukken, dan kan hij u bijstaan in een gerechtelijke procedure. Dat is prettig, want hij is goed op de hoogte van alle feiten en omstandigheden. Bij een procedure mag u ook zelf een advocaat of andere deskundige kiezen. Als u dit wilt, dan bespreekt u dit met ons. Wij betalen dan de kosten tot het verzekerde bedrag. Op de pagina Claim indienen: rechtsbijstand vindt u de juridisch adviseurs van Klaverblad Rechtsbijstand Stichting.
Als u een rechtsbijstandverzekering bij een andere verzekeringsmaatschappij had, dan bent u meteen verzekerd. Uw verzekering moet dan wel beginnen op het moment dat uw andere verzekering stopt.

Als u nog geen rechtsbijstandverzekering had, dan duurt het bij de meeste modules drie maanden voordat u een beroep op uw verzekering kunt doen. Dit geldt niet altijd bij de modules Schadeverhaal, Motorrijtuigen en Verkeer.
Ja, het is mogelijk om uw verzekering aan te passen. U moet dit schriftelijk aan ons doorgeven. Als u uw verzekering uitbreidt met extra modules, dan duurt het soms wel drie maanden voordat u daarop een beroep kunt doen.
Dat hangt af van de situatie. Als uw ongehuwde kind voor een dagstudie ergens anders gaat wonen of in een pleeghuis wordt opgenomen, dan valt hij nog onder uw verzekering. Dit geldt niet als uw kind het huis uit gaat om zelfstandig te gaan wonen.
Als u vóór de Brexit dekking had in de Europese Unie, dan heeft u ook ná de Brexit nog dekking in het Verenigd Koninkrijk. Het dekkingsgebied van uw verzekering vindt u terug in de polisvoorwaarden en verschilt per module.

Wij passen de polisvoorwaarden zo snel mogelijk aan, zodat informatie over uw verzekering met betrekking tot de Brexit duidelijker vermeld wordt.
Bij sommige geschillen is het verplicht om u in een procedure te laten bijstaan door een advocaat. Dit is afhankelijk van de procedure. Op de website Advocaat wel of niet verplicht | Rechtspraak staat in een overzicht per onderwerp aangegeven of het inschakelen van een advocaat verplicht is. Is het verplicht een advocaat in te schakelen? Dan mag u deze zelf kiezen. De Stichting schakelt vervolgens de gekozen advocaat voor u in en betaalt zijn rekening.
Ons eigen advocatenkantoor staat klaar om u graag bij te staan tijdens al uw conflicten, zodat u niet zelf een advocaat hoeft in te schakelen.
Wilt u een beroep doen op uw rechtsbijstandverzekering? Als u een verzekeringsadviseur heeft, dan kunt u het beste zo snel mogelijk contact met hem opnemen. Als u zelf uw verzekeringen regelt, dan kunt u bij ons melden dat u juridische hulp of advies nodig heeft.

Uw rechten tijdens de coronacrisis

Het coronavirus (COVID-19) raakt ons allemaal, ook onze rechten. Ontdek de meest gestelde vragen én antwoorden over het contractenrecht en arbeidsrecht tijdens de coronacrisis.

Uw rechten bij een vertraagde vlucht

Is uw vlucht vertraagd? Wij vertellen u waar u als passagier precies recht op heeft.

Lees hier wat de regels zijn en wanneer u ergens recht op heeft