Schade melden: woonhuis/inboedel

Heeft u schade aan uw huis of inboedel? Dat is heel erg vervelend. Om u goed en snel te helpen met uw schademelding kunt u hieronder direct online de schade melden.

Let op: heeft u stormschade? Lees hier hoe u het beste stormschade aan uw woonhuis/inboedel meldt.

Let op: heeft u ruitschade? Als u de schademelding liever rechtstreeks bij Uniglas meldt, bel dan naar telefoonnummer 088 – 864 00 07. Een online schademelding is dan niet meer nodig.

Direct schade melden

Kies in welke categorie uw schade valt.

Bij Klaverblad draait het om mensen

Daarom helpen we u ook graag bij het verwerken van de emotionele schade na een ingrijpende gebeurtenis als brand. Bijvoorbeeld met het e-book Verwerkverhaaltjes.

Klaverblad Plus

kind speelt met brandweerauto en knuffel

Ga naar verwerkverhaaltjes.nl en lees het e-book

We helpen u graag bij het herstellen van de schade aan uw woonhuis of inboedel. Hieronder leest u wat u van ons kunt verwachten en wat wij van u verwachten.

U heeft schade, wat nu?

Om u goed en snel te helpen met uw schademelding hebben wij een goed beeld van uw schade nodig. Vul het schadeformulier daarom zo uitgebreid mogelijk in.

  • Maak foto's van de schade en bewaar beschadigde voorwerpen
  • Doe aangifte bij de politie als er sprake is van een strafbaar feit
  • Bewaar nota's en andere documenten over de schade

Heeft u een lekkage of waterschade?

Vermoedt u dat de waterschade wordt veroorzaakt door een leiding in uw woning, maar kunt u de leiding niet zien? Met onze checklist stelt u in een paar stappen vast of het om een lekkage gaat. Lekdetectie biedt mogelijk de oplossing. Neem contact met ons op via 079 - 3 204 410 en dan bespreken wij met u de mogelijkheden.

U lees hier meer over lekdetectie.

Heeft u schade aan uw mobiele telefoon of tablet?

Voor schade aan uw mobiele telefoon of tablet is een speciaal schadeformulier voor mobiele telefoon of tablet.

Heeft u glasschade?

Ook bij het herstellen van glasschade in uw woonhuis of inboedel helpen wij u graag. Voor schade aan een ruit kunt u het schadeformulier Glas invullen.

U heeft uw schade online gemeld?

Wat kunt u van ons verwachten?

We reageren binnen ca. 12 werkdagen op uw nieuwe schademelding.

E-mail of post die wij daarna in het dossier van u ontvangen, zullen wij binnen ca. 15 werkdagen in behandeling nemen. Voor een snellere afhandeling van uw schade is het handig als u de schade pas bij ons meldt zodra u alle benodigde informatie voor ons heeft.

Wat vragen wij van u?

Wij willen uw claim graag goed en snel regelen. U helpt ons hierbij door het volgende te doen:

  • Maak foto's van de schade en bewaar beschadigde voorwerpen
  • Doe aangifte bij de politie als er sprake is van een strafbaar feit
  • Bewaar nota's en andere documenten over de schade

Meer informatie

Meer informatie over de behandeling van uw schade vindt u in de brochure U heeft schade, wat nu?. Informatie over de dagwaarde van uw inboedel vindt u op de afschrijvingslijst.

Schade laten herstellen

Heeft u hulp nodig bij het vinden van een goede hersteller voor schade aan uw woonhuis of inboedel, dan kunt u contact met ons opnemen. U kunt ons bellen op: 079 - 3 204 410.

Waarvoor bent u verzekerd?

Youtube maakt gebruik van cookies. U bekijkt de video door de cookies te accepteren bij de cookie instellingen

Heeft u nog vragen?

Als u nog vragen heeft, neem dan contact met ons op via 079 - 3 204 410. We helpen u graag.