Schade melden: woonhuis/inboedel

Heeft u schade aan uw huis of inboedel? Dat is heel erg vervelend.

Heeft u hulp nodig bij het vinden van een goede hersteller voor schade aan uw woonhuis of inboedel, dan kunt u contact met ons opnemen. U kunt ons bellen op 079 - 3 204 410.

Heeft u een lekkage of waterschade? En weet u de oorzaak niet, kijk dan bij 'Heeft u een lekkage of waterschade?'.

Voor schade aan uw mobiele telefoon of tablet is een speciaal schadeformulier voor mobiele telefoon of tablet.

Direct online melden

We helpen u graag bij het herstellen van de schade aan uw woonhuis of inboedel. Hieronder leest u wat u van ons kunt verwachten en wat wij van u verwachten.

Als u een assurantieadviseur heeft, dan kunt u het beste contact met hem opnemen. Hij regelt voor u de schade bij ons.

U heeft schade, wat nu?

Klik om te vergroten

Om u goed en snel te helpen met uw schademelding hebben wij een goed beeld van uw schade nodig. Vul het schadeformulier daarom zo uitgebreid mogelijk in.

  • Maak foto's van de schade en bewaar beschadigde voorwerpen
  • Doe aangifte bij de politie als er sprake is van een strafbaar feit
  • Bewaar nota's en andere documenten over de schade

Heeft u een lekkage of waterschade?

Heeft u waterschade? Dan moet u de oorzaak achterhalen U kunt bijvoorbeeld een erkende loodgieter langs laten komen. Brengt deze niet de oplossing, dan kunt u nog een lekdetectie laten uitvoeren. Schakel daarvoor een gerenommeerd bureau in dat is aangesloten bij de Geschillencommissie, zoals Polygon, Trition of AB lekdetectie. Zo komt u achter de oorzaak van de waterschade en voorkomt u ergere schade.

Het achterhalen van de oorzaak is voor ons van belang om te beoordelen of uw waterschade is verzekerd onder uw Woonhuisverzekering. Als de oorzaak is gedekt, vergoeden wij alleen de kosten van de lekdetectie.

U heeft uw schade online gemeld?

Wat kunt u van ons verwachten?

In de regel reageren wij binnen een werkdag op uw melding. Ook e-mails of post die we daarna van u ontvangen, proberen we binnen een werkdag te beantwoorden.

Wat vragen wij van u?

Wij willen uw claim graag goed en snel regelen. U helpt ons hierbij door het volgende te doen:

  • Maak foto's van de schade en bewaar beschadigde voorwerpen
  • Doe aangifte bij de politie als er sprake is van een strafbaar feit
  • Bewaar nota's en andere documenten over de schade

Meer informatie

Meer informatie over de behandeling van uw schade vindt u in de brochure U heeft schade, wat nu?. Informatie over de dagwaarde van uw inboedel vindt u op de afschrijvingslijst.

Schade laten herstellen

Heeft u hulp nodig bij het vinden van een goede hersteller voor schade aan uw woonhuis of inboedel, dan kunt u contact met ons opnemen. U kunt ons bellen op: 079 - 3 204 410.

Voor schade aan uw mobiele telefoon of tablet is er een speciaal schadeformulier.

Direct schade melden

Het is op dit moment helaas niet mogelijk om het formulier te versturen. Probeert u het alstublieft op een later tijdstip nogmaals.
project.timeout_message
Algemene gegevens (stap 1 van 6)

Waarvoor bent u verzekerd?

Heeft u nog vragen?

Als u nog vragen heeft, neem dan contact met ons op via 079 - 3 204 410. We helpen u graag.