Schade melden: woonhuis/inboedel
Heeft u schade aan uw huis of inboedel? Dat is heel erg vervelend. Om u goed en snel te helpen met uw schademelding kunt u direct online de schade melden.
Heeft u vragen? U kunt ons bellen op 079 - 3 204 410.
Heeft u schade aan uw huis of inboedel? Dat is heel erg vervelend. Om u goed en snel te helpen met uw schademelding kunt u direct online de schade melden.
Heeft u vragen? U kunt ons bellen op 079 - 3 204 410.
We helpen u graag goed en snel. Als er een expert nodig is om uw schade te beoordelen, dan lukt het ons op dit moment helaas niet altijd om de schade zo snel te behandelen als we graag zouden willen. Meer info
Kies in welke categorie uw schade valt.
We helpen u graag bij het herstellen van de schade aan uw woonhuis of inboedel. Hieronder leest u wat u van ons kunt verwachten en wat wij van u verwachten.
Als u een assurantieadviseur heeft, dan kunt u het beste contact met hem opnemen. Hij regelt voor u de schade bij ons.
Om u goed en snel te helpen met uw schademelding hebben wij een goed beeld van uw schade nodig. Vul het schadeformulier daarom zo uitgebreid mogelijk in.
Heeft u waterschade door een leiding- of afvoerlekkage? Dan moet u de oorzaak achterhalen. U kunt bijvoorbeeld een erkende loodgieter langs laten komen. Brengt deze niet de oplossing, dan kunt u een lekdetectie laten uitvoeren. Schakel daarvoor een gerenommeerd bureau in dat is aangesloten bij de Geschillencommissie, zoals Polygon, Trition of AB lekdetectie. Zo komt u achter de oorzaak van de waterschade en voorkomt u ergere schade.
Het achterhalen van de oorzaak is voor ons van belang om te beoordelen of uw waterschade is verzekerd onder uw Woonhuisverzekering. De lekdetectiekosten betalen wij alleen als de oorzaak ook gedekt is (leidingbreuk).
Voor schade aan uw mobiele telefoon of tablet is een speciaal schadeformulier voor mobiele telefoon of tablet.
Ook bij het herstellen van glasschade in uw woonhuis of inboedel helpen wij u graag. Voor schade aan een ruit kunt u het schadeformulier Glas invullen.
In de regel reageren wij binnen een werkdag op uw melding. Ook e-mails of post die we daarna van u ontvangen, proberen we binnen een werkdag te beantwoorden.
Wij willen uw claim graag goed en snel regelen. U helpt ons hierbij door het volgende te doen:
Meer informatie over de behandeling van uw schade vindt u in de brochure U heeft schade, wat nu?. Informatie over de dagwaarde van uw inboedel vindt u op de afschrijvingslijst.
Heeft u hulp nodig bij het vinden van een goede hersteller voor schade aan uw woonhuis of inboedel, dan kunt u contact met ons opnemen. U kunt ons bellen op: 079 - 3 204 410.
Als u nog vragen heeft, neem dan contact met ons op via 079 - 3 204 410. We helpen u graag.