Schade melden: woonhuis/inboedel
Heeft u schade aan uw huis of inboedel? Dat is heel erg vervelend. Om u goed en snel te helpen met uw schademelding kunt u direct online de schade melden.
Heeft u schade aan uw huis of inboedel? Dat is heel erg vervelend. Om u goed en snel te helpen met uw schademelding kunt u direct online de schade melden.
Als u hulp nodig heeft bij uw schademelding of als u andere vragen heeft, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen via 079 - 3 204 410. We helpen u graag.
Heeft u schademelding ingediend? Vanwege drukte reageren we binnen drie werkdagen op uw nieuwe schademelding. De afhandeling van uw schademelding gaat sneller als u alle benodigde informatie in één keer meestuurt. E-mails of post die we later ontvangen, worden binnen 10 werkdagen in behandeling genomen.
Bent u verzekerd via een assurantieadviseur? Dan kunt u het beste contact met hem opnemen. Hij regelt voor u de schade bij ons.
Kies in welke categorie uw schade valt.
Daarom helpen we u ook graag bij het verwerken van de emotionele schade na een ingrijpende gebeurtenis als brand. Bijvoorbeeld met het e-book Verwerkverhaaltjes.
Ga naar verwerkverhaaltjes.nl en lees het e-book
We helpen u graag bij het herstellen van de schade aan uw woonhuis of inboedel. Hieronder leest u wat u van ons kunt verwachten en wat wij van u verwachten.
Om u goed en snel te helpen met uw schademelding hebben wij een goed beeld van uw schade nodig. Vul het schadeformulier daarom zo uitgebreid mogelijk in.
Heeft u waterschade door een leiding- of afvoerlekkage? Dan moet u de oorzaak achterhalen. U kunt bijvoorbeeld een erkende loodgieter langs laten komen. Brengt deze niet de oplossing, dan kunt u een lekdetectie laten uitvoeren. Schakel daarvoor een gerenommeerd bureau in dat is aangesloten bij de Geschillencommissie, zoals Polygon, Trition of AB lekdetectie. Zo komt u achter de oorzaak van de waterschade en voorkomt u ergere schade.
Het achterhalen van de oorzaak is voor ons van belang om te beoordelen of uw waterschade is verzekerd onder uw Woonhuisverzekering. De lekdetectiekosten betalen wij alleen als de oorzaak ook gedekt is (leidingbreuk).
Voor schade aan uw mobiele telefoon of tablet is een speciaal schadeformulier voor mobiele telefoon of tablet.
Ook bij het herstellen van glasschade in uw woonhuis of inboedel helpen wij u graag. Voor schade aan een ruit kunt u het schadeformulier Glas invullen.
Vanwege drukte reageren we binnen drie werkdagen op uw nieuwe schademelding.
E-mail of post die wij daarna in het dossier van u ontvangen, zullen wij binnen 10 werkdagen in behandeling nemen. De afhandeling gaat sneller als u de schade pas bij ons meldt als u alle benodigde informatie voor ons heeft.
Wij willen uw claim graag goed en snel regelen. U helpt ons hierbij door het volgende te doen:
Meer informatie over de behandeling van uw schade vindt u in de brochure U heeft schade, wat nu?. Informatie over de dagwaarde van uw inboedel vindt u op de afschrijvingslijst.
Heeft u hulp nodig bij het vinden van een goede hersteller voor schade aan uw woonhuis of inboedel, dan kunt u contact met ons opnemen. U kunt ons bellen op: 079 - 3 204 410.
Als u nog vragen heeft, neem dan contact met ons op via 079 - 3 204 410. We helpen u graag.