Simone: "Ze wisten dat ze bij ons en Klaverblad in goede handen waren" Assurantieadviseurs Jan Wijsman en Simone van Klink vertellen over een brand in november 2020 die hen is bijgebleven.

Simone: "Ze wisten dat ze bij ons en Klaverblad in goede handen waren"

Bij assurantiekantoor Hassefras worden elk jaar zo’n 25 brandschades gemeld. Meestal is dat snel opgelost. Maar soms gaat het om een grote brand met veel schade, óók emotioneel. Assurantieadviseurs Jan Wijsman en Simone van Klink vertellen over een brand in november 2020 die hen is bijgebleven.

Geruststellen

Simone: ‘’Aan de telefoon kon ik horen dat de eerste heftige emoties al gezakt waren. Dat kwam door Stichting Salvage: zij komen langs na een brand voor de eerste ondersteuning. Dan is het mijn taak om mee te veren met de klant. Je moet hem geruststellen, hij heeft ten slotte iets heel heftigs meegemaakt. Als adviseur moet je dan zorgen dat de belangrijkste dingen worden afgehandeld.’’

Jan: ‘’Natuurlijk ben je wel empathisch, maar daar moet je niet in doorslaan. Als je je praktisch opstelt, geef je de klant het gevoel: oké, deze mensen weten wat ze doen. Het komt goed, ik hoef me geen zorgen te maken.’’

Snel geregeld

Simone: ‘’Het gezin was verzekerd bij Klaverblad. Ik heb dus gelijk contact opgenomen met Klaverblad. Toen ging het supersnel. Schade-expert Hans Tancrelle van de Hanselman Groep werd ingeschakeld en ging bij ze langs om de schade op te nemen. Dat was allemaal binnen een uur geregeld. Voor een klant is het heel geruststellend dat het zo snel gaat. Ze wisten dat ze bij ons en Klaverblad in goede handen waren.’’

Jan: ‘’Het gezin gaf aan dat ze al onderdak hadden gevonden bij familie. Maar Klaverblad zei meteen dat ze ook een hotel mochten boeken op hun kosten. Daarna zijn ze tijdelijk ingetrokken in een vakantiewoning. Nu huren ze al een tijdje een huis voor duizend euro in de maand. Dat hoeven ze natuurlijk niet zelf te betalen, dat doet Klaverblad. Dat ze niet in hun eigen huis kunnen wonen, is immers een direct gevolg van de brand.

De herstelwerkzaamheden zijn in volle gang. Het is wel leuk om te vertellen dat dat gedaan wordt door een lokale aannemer. Hij woont vlakbij en heeft tijd vrijgemaakt voor deze klus. Over een maand of twee is hij klaar en kan het gezin hopelijk weer terug naar hun eigen huis. In de tussentijd houden we contact met ze via mail. Dat is vooral praktisch om te zorgen dat alles rond de schade-afhandeling goed verloopt.’’

Jan Wijsman en Simone van Klink

Jan Wijsman & Simone van Klink -
Assurantiekantoor Hassefras

"Zo’n brand heeft veel impact. Je hele leven staat op z’n kop. Dan is het essentieel dat alle praktische zaken snel worden geregeld."

Praktische zaken

Simone: ‘’Zo’n brand heeft veel impact. Je hele leven staat op z’n kop. Dan is het essentieel dat alle praktische zaken snel worden geregeld. Ze waren dan ook heel blij met hoe wij en Klaverblad hebben gehandeld. Het ging lekker vlot.’’

Jan: ‘’Dat maakt een adviseur zo waardevol. Die coördinerende rol, het gevoel dat je er niet alleen voor staat. Zeker bij schade. Onze klanten merken dat. Ze zijn ons heel trouw: sommigen zijn al 50 jaar klant bij ons. En andersom ook, hè? Wij kennen onze klanten goed. Veel van hen brengen hun hele verzekeringspakket bij ons onder. Dan heb je één aanspreekpunt voor al je verzekeringen. Wel zo overzichtelijk.’’

Schoolvoorbeeld

‘’Hoe we deze brand hebben afgehandeld, is een schoolvoorbeeld van hoe je het graag zou willen. Het ging snel en soepel. Compliment dus aan alle betrokkenen. We hebben onze klanten goed kunnen helpen. Dat is waar je het als adviseur voor doet!’’

"Als je iets ergs als een brand overkomt, dan wil je geholpen worden. Daarvoor heb je een adviseur"

Peter Groot heeft al bijna zevenentwintig jaar een eigen assurantiekantoor in het hartje van Schagen. Hij adviseert klanten bij hun verzekeringsvragen en zorgt dat de verzekeringen ‘up to date’ blijven. En ook is hij mede het aanspreekpunt als er schade is. Zo heeft hij laatst bij een grote brandschade alles in goede banen geleid.

Lees het interview

Klaverblad Helpt

Een ingrijpende gebeurtenis als brand, inbraak of een aanrijding veroorzaakt veel materiële schade. Als verzekeraar lossen we dat graag voor je op. En ook helpen we je bij het verwerken van de emotionele schade. Bij Klaverblad draait het namelijk om mensen.

Lees meer over Klaverblad Helpt