jong stel in gesprek met assurantieadviseur

Adviseur homepage header

Voor adviseurs

Wij hebben een nieuwe manier van inloggen in KlaverbladExtra.net geïntroduceerd: snel, makkelijk en veilig. Hierdoor is nu ook inloggen via eHerkenning mogelijk. Logt u voor de eerste keer in of wilt u overstappen naar eHerkenning? Hieronder vindt u alle informatie.

Log in als adviseur

Regel makkelijk en snel uw zaken op KlaverbladExtra.net.

Inloggen

Op zoek naar een adviseur?

Bent u geen assurantieadviseur, maar wilt u wel advies krijgen?

Vind een adviseur in uw buurt

Voor de eerste keer anders inloggen als bestaande gebruiker van KlaverbladExtra.net

Gaat u voor het eerst gebruikmaken van het nieuwe inloggen? We helpen u graag om dit zo makkelijk mogelijk te laten verlopen.

  1. Als u normaal inlogt met uw digitaal paspoort
    Log in op KlaverbladExtra.net en kies voor ‘digitaal paspoort’. Vervolgens kunt u uw account aanvullen.
  2. Als u normaal inlogt met een gebruikersnaam en wachtwoord
    Log in op KlaverbladExtra.net en kies voor ‘wachtwoord vergeten’. Gebruik uw normale e-mailadres en verzin een nieuw wachtwoord. Vervolgens kunt u inloggen.

    Bekijk ook onze uitleg om te zien hoe het inloggen werkt

    • Introductie: video
    • Inloggen met digitaal paspoort: video / PDF
    • Inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord: video / PDF
    • Inloggen eHerkenning PDF

    vrouw werkt aan haar bureau

    Nieuw: inloggen via eHerkenning

    Vanaf nu kunt als adviseur snel en veilig inloggen in KlaverbladExtra.net. Ook inloggen met eHerkenning is vanaf nu mogelijk. Bekijk de video of lees onze PDF om te zien hoe u overstapt naar eHerkenning.

    Let op: als u wilt inloggen via eHerkenning is het belangrijk dat de beheerder van eHerkenning van uw kantoor eerst de dienst ‘Adviseursportaal KlaverbladExtra.net’ toevoegt aan uw eHerkenningsprofiel.

    Youtube maakt gebruik van cookies. U bekijkt de video door de cookies te accepteren bij de cookie instellingen

    Inloggen in KlaverbladExtra.net als nieuwe gebruiker

    Ons extranet is een praktische en gebruiksvriendelijke omgeving waar u als adviseur al uw zaken met Klaverblad kunt regelen. Gaat u ons extranet voor de eerste keer gebruiken? Wij vertellen u hieronder graag meer over de verschillende manieren waarop u kunt inloggen. U kiest zelf wat u het fijnst vindt.

    1. E-mailadres/wachtwoord met twee-factor-authenticatie

    Bij deze inlogmethode gebruikt u gewoon uw e-mailadres en wachtwoord. Daarbij gebruikt u een authenticator app op uw telefoon als twee-factor-authenticatie. Dit kunt u zien als een extra vorm van beveiliging.

    2. Digitaal paspoort

    Met een digitaal paspoort kunt u veilig digitaal inloggen bij Klaverblad. Deze inlogmethode zal aan het eind van 2021 langzaam vervallen.

    3. Nieuw: eHerkenning

    Vanaf nu kunt u bij ons ook inloggen via eHerkenning. Via uw account kunt u eHerkenning gemakkelijk toevoegen als inlogmethode. Let op: het is belangrijk dat de beheerder van eHerkenning van uw kantoor eerst de dienst ‘Adviseursportaal KlaverbladExtra.net’ toevoegt aan uw eHerkenningsprofiel.

    Een account aanmaken als nieuwe gebruiker?

    Bent u een nieuwe gebruiker van ons extranet en wilt u een account aanmaken? Zodra de gebruikersbeheerder van uw kantoor toegang heeft geregeld, ontvangt u per mail een uitnodiging om uw account aan te maken. Wilt u eHerkenning gebruiken dan moet ook de beheerder van eHerkenning van uw kantoor eerst de dienst 'Adviseursportaal KlaverbladExta.net' toevoegen aan uw e-Herkenningsprofiel.

    In de onderstaande video ziet u hoe u eenvoudig een account aanmaakt en een inlogmethode kiest.

    Youtube maakt gebruik van cookies. U bekijkt de video door de cookies te accepteren bij de cookie instellingen

    Vragen over inloggen

    Heeft u hulp nodig bij het inloggen of werkt er iets niet? Kijk of het antwoord op uw vraag gegeven wordt bij onze veelgestelde vragen. Stond uw vraag er niet tussen? U kunt ook altijd contact opnemen met team Relatiebeheer via relatiebeheer@klaverblad.nl of 079 - 3 204 620. Zij helpen u graag.

    Wilt u met ons samenwerken?

    Mensen helpen. Dat is voor ons de basis voor een fijne samenwerking. Bent u adviseur en wilt u met ons samenwerken om mensen prettig en onbezorgd te laten leven? Voor uw klanten vindt u bij ons gewoon goede verzekeringen en een snelle en persoonlijke service. Onze rayonmanagers leren u graag kennen.

    Samenwerken met ons

    Klaverblad als meest menselijke verzekeraar

    Als coöperatie denken wij niet aan winst, wel aan mensen. Dat laten we in onze nieuwe campagne zien. We kijken continu wat er om ons heen gebeurt, wat de gevolgen daarvan zijn voor onze verzekerden en hoe wij daarin kunnen helpen. Dit maakt voor ons het verschil tussen verzekeren en gewoon goed verzekeren. Bij Klaverblad vinden we dat al meer dan 150 jaar heel gewoon, maar misschien is het best bijzonder.

    Verzekeren draait om mensen

    Veelgestelde vragen inloggen extranet

    Zoals nu bekend kan het digitaal paspoort vanaf eind 2021 niet meer gebruikt worden omdat het niet meer voldoet aan de huidige veiligheidseisen. Afhankelijk van wanneer het digitaal paspoort vorig jaar verlengd is, kan het al eerder niet meer werken. Een digitaal paspoort is één jaar geldig. Zorg ervoor dat u daarvoor een andere inlogmethode heeft geregeld, zoals eHerkenning.
    U moet inloggen op een computer waar uw digitaal paspoort op geïnstalleerd is. Verder is het belangrijk dat het e-mailadres waarmee u inlogt exact hetzelfde is als het bij het digitaal paspoort geregistreerde e-mailadres. Hoe kunt u dit checken? Ga op uw computer naar het configuratiescherm en kies voor internetopties en vervolgens voor inhoud en certificaten. Dubbelklik op het certificaat van Digidentity. Kies voor details en vervolgens voor onderwerp. U ziet dan het gekoppelde e-mailadres en tot hoe lang het digitaal paspoort geldig is.
    Als u wilt inloggen met eHerkenning is het belangrijk dat de beheerder van eHerkenning op uw kantoor de dienst ‘Adviseursportaal KlaverbladExtra.net’ aan uw eHerkenningsprofiel toevoegt. Daarna kunt u inloggen met eHerkenning. Gebruikt u eHerkenning van Digidentity? Dan gaat dit nog makkelijker als u de eerste keer nog één keer inlogt met het digitaal paspoort.
    Uw wachtwoord is 90 dagen geldig. Daarna krijgt u een melding dat u een nieuw wachtwoord moet kiezen. Dit is zo ingesteld omdat dit veiliger is.
    U kunt een nieuw wachtwoord kiezen door in het inlogscherm te klikken op ‘wachtwoord vergeten’. Volg verder de instructies op uw scherm. Houdt uw mobiele telefoon bij de hand want u moet zichzelf verifiëren met een SMS-code.
    U kunt het te gebruiken e-mailadres opvragen door op het inlogscherm te kiezen voor ‘e-mailadres vergeten?’. U ontvangt een SMS-bericht met het bij ons geregistreerde e-mailadres op uw mobiele telefoon. Daarvoor is het wel belangrijk dat uw mobiele nummer ook toegevoegd is aan uw account. Ontvangt u geen SMS-bericht? De gebruikersbeheerder op uw kantoor kan het e-mailadres voor u opzoeken.
    Als u aan uw account ook een digitaal paspoort of eHerkenning heeft gekoppeld, kunt u hiermee inloggen. Ook kunt u in plaats van een verificatiecode via de authenticator app vragen om een code via de SMS. Hiervoor is het wel belangrijk dat uw mobiele nummer in uw account bekend is. Als dit allemaal niet lukt dan kan er contact worden opgenomen met team Relatiebeheer (079 – 3 204 620). Zij zullen uw account verwijderen. Vervolgens kan de gebruikersbeheerder een nieuw account voor u aanmaken.
    U kunt elke authenticator app gebruiken die u wilt. U vindt de apps in uw appstore op uw mobiele telefoon. Bijvoorbeeld de authenticator app van Google of Microsoft.
    Ja, dit is mogelijk. U voegt KlaverbladExtra.net toe door op het ‘plusje’ in de app te klikken.
    Er kan maar één authenticator app gekoppeld worden aan uw account. Met een OTP app met centrale opslag kunt u dit wel op meerdere devices gebruiken. Authy is bijvoorbeeld een OTP app. Extra voordeel is dat u uw gegevens ook niet kwijt bent als u wisselt van mobiele telefoon.
    Als u na het inloggen geen toegang heeft, heeft u waarschijnlijk niet de rechten om te doen wat u verwacht te kunnen doen. De gebruikersbeheerder op uw kantoor kan opzoeken welke rechten u heeft (behandelen en/of financieel) en of u toegang heeft tot een portefeuille. De gebruikersbeheerder kan dit zo nodig aanpassen.
    Het kan zijn dat de e-mail in uw spam-inbox terecht is gekomen. Ook daar niet? Vraag dan aan de gebruikersbeheerder op uw kantoor om te controleren of het juiste e-mailadres is ingevoerd. Is ook dat correct dan kan team Relatiebeheer van Klaverblad de uitnodiging nogmaals versturen. U kunt ze bereiken op 079 - 3 204 620.
    Vanwege de veiligheid is de link beperkt geldig. Wanneer u op de link in de uitnodigingsmail klikt, ontvangt u automatisch een nieuwe uitnodigingse-mail met een geldige link.
    Uw naam wordt alleen gebruikt om rechts bovenin het extranet te tonen. Een eenmaal ingevoerde naam kan niet meer gewijzigd worden. De gebruikersbeheerder van uw kantoor kan uw huidige account verwijderen en een nieuw account aanmaken met de juiste naam. U moet dan ook weer uw inlogmiddelen als digitaal paspoort, eHerkenning of authenticator app koppelen.
    Met uw 06-nummer kunnen wij een extra verificatie doen door u een code via SMS te sturen. Dit is handig als u uw wachtwoord vergeten bent, of als uw digitaal paspoort niet werkt op de computer waar u wil werken, etc. Wij zullen dit nummer verder niet gebruiken om u te bellen.
    Wilt u uw mobiele nummer niet vermeld hebben in uw gebruikersaccount? Om een account als nieuwe gebruiker aan te maken is een mobiel nummer verplicht voor de verificatie. Daarna kunt u het mobiele nummer weer uit uw account verwijderen. U kunt dan niet gebruik maken van de functies wachtwoord vergeten, e-mailadres vergeten, etc.
    Wanneer u ingelogd bent, kunt u onderin de footer van KlaverbladExtra.net klikken op ‘mijn account’ om uw mobiele nummer aan te passen. U kiest naast het mobiele nummer voor ‘wijzigen’.
    Het is mogelijk om met één account toegang te hebben tot meerdere portefeuilles. Dit kan de gebruikersbeheerder van uw kantoor voor u regelen door u toegang te geven tot meer portefeuilles.
    Heeft u zelf al geprobeerd om via ‘e-mailadres vergeten?’ of ‘wachtwoord vergeten?’ uw account te herstellen en dit lukt niet? Dan kunt u aan de gebruikersbeheerder op uw kantoor vragen om uw account op te zoeken om te kijken of deze nog geactiveerd is. Is uw gebruikersbeheerder niet aanwezig? Team Relatiebeheer van Klaverblad kan ook even met u meekijken. U kunt ze bereiken op 079 – 3 204 620.

    Heeft u nog vragen?

    Heeft u nog vragen over het inloggen? Bekijk dan onze veelgestelde vragen. Stond uw vraag er niet tussen? U kunt ook altijd contact opnemen met team Relatiebeheer via relatiebeheer@klaverblad.nl of 079 - 3 204 620. Ook met andere vragen over uw samenwerking met Klaverblad kunt u bij team Relatiebeheer of uw rayonmanager terecht.

    Werkt u nog niet met ons samen en bent u hier wel in geïnteresseerd? Vind dan een rayonmanager in uw buurt. We helpen u graag!