jong stel in gesprek met assurantieadviseur

Adviseur homepage header

Voor adviseurs

Wij hebben een nieuwe manier van inloggen in KlaverbladExtra.net geïntroduceerd: snel, makkelijk en veilig. Hierdoor is nu ook inloggen via eHerkenning mogelijk. Logt u voor de eerste keer in of wilt u overstappen naar eHerkenning? Hieronder vindt u alle informatie.

Log in als adviseur

Regel makkelijk en snel uw zaken op KlaverbladExtra.net.

Inloggen

Op zoek naar een adviseur?

Bent u geen assurantieadviseur, maar wilt u wel advies krijgen?

Vind een adviseur in uw buurt

Voor de eerste keer anders inloggen als bestaande gebruiker van KlaverbladExtra.net

Gaat u voor het eerst gebruikmaken van het nieuwe inloggen? We helpen u graag om dit zo makkelijk mogelijk te laten verlopen.

  1. Als u normaal inlogt met uw digitaal paspoort
    Log in op KlaverbladExtra.net en kies voor ‘digitaal paspoort’. Vervolgens kunt u uw account aanvullen.
  2. Als u normaal inlogt met een gebruikersnaam en wachtwoord
    Log in op KlaverbladExtra.net en kies voor ‘wachtwoord vergeten’. Gebruik uw normale e-mailadres en verzin een nieuw wachtwoord. Vervolgens kunt u inloggen.

    Bekijk ook onze uitleg om te zien hoe het inloggen werkt

    • Introductie: video
    • Inloggen met digitaal paspoort: video / PDF
    • Inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord: video / PDF
    • Inloggen eHerkenning PDF

    vrouw werkt aan haar bureau

    Nieuw: inloggen via eHerkenning

    Vanaf nu kunt als adviseur snel en veilig inloggen in KlaverbladExtra.net. Ook inloggen met eHerkenning is vanaf nu mogelijk. Bekijk de video of lees onze PDF om te zien hoe u overstapt naar eHerkenning.

    Let op: als u wilt inloggen via eHerkenning is het belangrijk dat de beheerder van eHerkenning van uw kantoor eerst de dienst ‘Adviseursportaal KlaverbladExtra.net’ toevoegt aan uw eHerkenningsprofiel.

    Youtube maakt gebruik van cookies. U bekijkt de video door de cookies te accepteren bij de cookie instellingen

    Inloggen in KlaverbladExtra.net als nieuwe gebruiker

    Ons extranet is een praktische en gebruiksvriendelijke omgeving waar u als adviseur al uw zaken met Klaverblad kunt regelen. Gaat u ons extranet voor de eerste keer gebruiken? Wij vertellen u hieronder graag meer over de verschillende manieren waarop u kunt inloggen. U kiest zelf wat u het fijnst vindt.

    1. E-mailadres/wachtwoord met twee-factor-authenticatie

    Bij deze inlogmethode gebruikt u gewoon uw e-mailadres en wachtwoord. Daarbij gebruikt u een authenticator app op uw telefoon als twee-factor-authenticatie. Dit kunt u zien als een extra vorm van beveiliging.

    2. Digitaal paspoort

    Met een digitaal paspoort kunt u veilig digitaal inloggen bij Klaverblad. Deze inlogmethode zal aan het eind van 2021 langzaam vervallen.

    3. Nieuw: eHerkenning

    Vanaf nu kunt u bij ons ook inloggen via eHerkenning. Via uw account kunt u eHerkenning gemakkelijk toevoegen als inlogmethode. Let op: het is belangrijk dat de beheerder van eHerkenning van uw kantoor eerst de dienst ‘Adviseursportaal KlaverbladExtra.net’ toevoegt aan uw eHerkenningsprofiel.

    Een account aanmaken als nieuwe gebruiker?

    Bent u een nieuwe gebruiker van ons extranet en wilt u een account aanmaken? Zodra de gebruikersbeheerder van uw kantoor toegang heeft geregeld, ontvangt u per mail een uitnodiging om uw account aan te maken. Wilt u eHerkenning gebruiken dan moet ook de beheerder van eHerkenning van uw kantoor eerst de dienst 'Adviseursportaal KlaverbladExta.net' toevoegen aan uw e-Herkenningsprofiel.

    In de onderstaande video ziet u hoe u eenvoudig een account aanmaakt en een inlogmethode kiest.

    Youtube maakt gebruik van cookies. U bekijkt de video door de cookies te accepteren bij de cookie instellingen

    Vragen over inloggen

    Heeft u hulp nodig bij het inloggen of werkt er iets niet? Kijk of het antwoord op uw vraag gegeven wordt bij onze veelgestelde vragen. Stond uw vraag er niet tussen? U kunt ook altijd contact opnemen met team Relatiebeheer via relatiebeheer@klaverblad.nl of 079 - 3 204 620. Zij helpen u graag.

    Wilt u met ons samenwerken?

    Mensen helpen. Dat is voor ons de basis voor een fijne samenwerking. Bent u adviseur en wilt u met ons samenwerken om mensen prettig en onbezorgd te laten leven? Voor uw klanten vindt u bij ons gewoon goede verzekeringen en een snelle en persoonlijke service. Onze rayonmanagers leren u graag kennen.

    Samenwerken met ons

    Klaverblad als meest menselijke verzekeraar

    Als coöperatie denken wij niet aan winst, wel aan mensen. Dat laten we in onze nieuwe campagne zien. We kijken continu wat er om ons heen gebeurt, wat de gevolgen daarvan zijn voor onze verzekerden en hoe wij daarin kunnen helpen. Dit maakt voor ons het verschil tussen verzekeren en gewoon goed verzekeren. Bij Klaverblad vinden we dat al meer dan 150 jaar heel gewoon, maar misschien is het best bijzonder.

    Verzekeren draait om mensen

    Veelgestelde vragen inloggen extranet

    Zoals het er nu voor staat, is het gebruiken van een digitaal paspoort vanaf eind 2021 niet meer mogelijk. Dit komt doordat het niet meer voldoet aan de huidige veiligheidseisen. Afhankelijk van wanneer uw digitaal paspoort vorig jaar verlengd is, kan het al eerder niet meer werken. Een digitaal paspoort is namelijk één jaar geldig. Zorg er daarom voor dat u op tijd denkt aan het regelen van een nieuwe inlogmethode, zoals eHerkenning.
    Het is belangrijk dat u inlogt op een computer waar uw digitaal paspoort op geïnstalleerd is. Verder moet het e-mailadres waarmee u inlogt precies hetzelfde zijn als het bij het geregistreerde e-mailadres van uw digitaal paspoort. Dit controleert u gemakkelijk door de volgende stappen te doorlopen:
    1. Ga op uw computer naar het configuratiescherm en kies voor ‘internetopties’
    2. Ga vervolgens naar ‘inhoud en certificaten’ en dubbelklik op het certificaat van Digidentity
    3. Kies voor ‘details’ en vervolgens voor ‘onderwerp’
    4: U ziet nu het gekoppelde e-mailadres en tot hoe lang het digitaal paspoort geldig is
    Als u wilt inloggen met eHerkenning, dan is het belangrijk dat de beheerder van eHerkenning op uw kantoor de dienst ‘Adviseursportaal KlaverbladExtra.net’ aan uw eHerkenningsprofiel toevoegt. Daarna kunt u inloggen met eHerkenning. Gebruikt u eHerkenning van Digidentity? Dan gaat dit nog makkelijker als u bij de eerste keer inloggen nog één keer uw digitaal paspoort gebruikt.
    Om veiligheidsredenen is uw wachtwoord 90 dagen geldig. Daarna krijgt u een melding dat u een nieuw wachtwoord moet kiezen.
    U stelt een nieuw wachtwoord in door in het inlogscherm te klikken op ‘wachtwoord vergeten’. Volg verder de instructies op uw scherm. Vergeet ook niet uw mobiele telefoon bij de hand te houden, zodat u zichzelf kunt verifiëren met een SMS-code.
    Klik in het inlogscherm op ‘e-mailadres vergeten’ om zo het te gebruiken e-mailadres op te vragen. U ontvangt op uw mobiele telefoon dan een SMS-bericht met het bij ons geregistreerde e-mailadres. Daarvoor is het wel belangrijk dat uw mobiele nummer ook toegevoegd is aan uw account. Ontvangt u geen SMS-bericht? De gebruikersbeheerder van uw kantoor kan het e-mailadres dan voor u opzoeken.
    Als u aan uw account ook een digitaal paspoort of eHerkenning heeft gekoppeld, dan kunt u hiermee inloggen. Daarnaast kunt u de verificatiecode ook per SMS laten versturen in plaats van via de authenticator app. Hiervoor is het wel belangrijk dat uw mobiele telefoonnummer is gekoppeld aan uw account. Lukt dit niet? Team Relatiebeheer (079 – 3 204 620) van Klaverblad helpt u dan graag. Zij zullen uw account verwijderen en vervolgens kan de gebruikersbeheerder van uw kantoor een nieuw account voor u aanmaken.
    U kunt elke authenticator app gebruiken die u wilt. U vindt de apps in uw appstore op uw mobiele telefoon. Bijvoorbeeld de authenticator app van Google of Microsoft.
    Ja, dit is mogelijk. U voegt KlaverbladExtra.net toe door op het ‘plusje’ in de app te klikken.
    Er kan maar één authenticator app gekoppeld worden aan uw account. Met een OTP app met centrale opslag kunt u dit wel op meerdere apparaten gebruiken. Authy is bijvoorbeeld een OTP app. Een extra voordeel van een OTP app is dat u uw gegevens niet kwijt bent als u wisselt van mobiele telefoon.
    Als u na het inloggen geen toegang heeft, dan heeft u waarschijnlijk niet de juiste rechten. De gebruikersbeheerder van uw kantoor beheert deze rechten en kan ze voor u aanpassen als dat nodig is.
    Mogelijk is de uitnodiging in uw spam terecht is gekomen. Is dat niet het geval? Vraag dan aan de gebruikersbeheerder van uw kantoor om te controleren of het juiste e-mailadres is ingevoerd. Als het e-mailadres gewoon klopt, dan verstuurt team Relatiebeheer van Klaverblad de uitnodiging opnieuw naar u op. Team Relatiebeheer is telefonisch bereikbaar via 079 - 3 204 620.
    Vanwege de veiligheid heeft de link een beperkte geldigheidsduur. Als u op de link in de uitnodigingsmail klikt, dan ontvangt u in uw mailbox automatisch een nieuwe uitnodiging met ook een nieuwe, geldige link.
    Het is niet mogelijk om een ingevoerde naam te wijzigen. Dit is echter geen probleem. Uw naam wordt namelijk alleen gebruikt om rechts bovenin het extranet te tonen. Wilt u de ingevoerde naam toch aanpassen? Vraag de gebruikersbeheerder van uw kantoor dan om uw huidige account te verwijderen en een nieuw account aan te maken met de juiste naam. Ook uw inlogmiddelen als digitaal paspoort, eHerkenning of de authenticator app moeten dan opnieuw worden gekoppeld.
    Met uw mobiele telefoonnummer kunnen wij een extra verificatie doen door u een code via SMS te sturen. Dit is bijvoorbeeld handig als u uw wachtwoord vergeten bent of als uw digitaal paspoort niet werkt op uw computer. Uiteraard gebruiken wij uw mobiele telefoonnummer alleen voor dit soort doeleinden en zullen wij u niet zomaar bellen.
    Om als nieuwe gebruiker een account aan te maken is een mobiel telefoonnummer verplicht voor de verificatie. Weet u zeker dat u uw mobiele nummer niet vermeld hebben in uw gebruikersaccount? Nadat uw account is aangemaakt, kunt u uw mobiele nummer weer verwijderen. Houd er wel rekening meer dat functies als ‘wachtwoord vergeten’ en ‘e-mailadres vergeten’ dan niet meer mogelijk zijn.
    Als u bent ingelogd, dan kunt u onderin de footer van KlaverbladExtra.net klikken op ‘mijn account’ om uw mobiele nummer aan te passen. U kiest naast het mobiele nummer voor ‘wijzigen’.
    Het is mogelijk om met één account toegang te hebben tot meerdere portefeuilles. De gebruikersbeheerder van uw kantoor kan u gemakkelijk toegang geven tot meer portefeuilles.
    Probeer altijd eerst via ‘e-mailadres vergeten’ of ‘wachtwoord vergeten’ uw account te herstellen. Lukt dit niet? Dan kunt u aan de gebruikersbeheerder van uw kantoor vragen om uw account op te zoeken en te kijken of deze nog geactiveerd is. Is uw gebruikersbeheerder niet aanwezig? Team Relatiebeheer van Klaverblad kijkt dan graag met u mee. Zij zijn telefonisch bereikbaar via 079 – 3 204 620.

    Heeft u nog vragen?

    Heeft u nog vragen over het inloggen? Bekijk dan onze veelgestelde vragen. Stond uw vraag er niet tussen? U kunt ook altijd contact opnemen met team Relatiebeheer via relatiebeheer@klaverblad.nl of 079 - 3 204 620. Ook met andere vragen over uw samenwerking met Klaverblad kunt u bij team Relatiebeheer of uw rayonmanager terecht.

    Werkt u nog niet met ons samen en bent u hier wel in geïnteresseerd? Vind dan een rayonmanager in uw buurt. We helpen u graag!