Wat houdt de inventaris- en goederenverzekering in?
Met onze inventaris- en goederenverzekering verzekert u uw belangrijkste zakelijke spullen tegen schade door allerlei onverwachte gebeurtenissen. Zo kunt u er op vertrouwen dat u uw beschadigde spullen kunt repareren of vervangen.
Op deze pagina vertellen we u meer over deze verzekering. Of vraag voor meer informatie een verzekeringsadviseur naar de inventaris- en goederenverzekering van Klaverblad.
Vind een adviseur in de buurt
Wat houdt huurdersbelang precies in?
Huurdersbelang is alles wat u als huurder heeft verbeterd of aangepast in en aan het gebouw dat u huurt. De verbeteringen of aanpassingen kunnen niet verwijderd worden zonder deze te beschadigen of te verbreken. Denk bijvoorbeeld maar aan zaken als:
- parketvloeren
- toiletten
- rolluiken
- uithangborden en zonnepanelen
- schilderwerk en behang
Met onze inventaris- en goederenverzekering is uw huurdersbelang standaard verzekerd tot
€ 10.000,-. Liever verzekeren voor een hoger bedrag? Ook dat is mogelijk. Een verzekeringsadviseur kan u hier goed over adviseren.
Waarvoor ben ik verzekerd?
U bent standaard verzekerd voor schade door onder andere:
- brand en ontploffing
- neerslag, bliksem en storm
- sneeuwdruk en wateraccumulatie
- lekkage van leidingen, sanitair en op de leiding aangesloten apparaten
- diefstal en vandalisme na inbraak
- koelschade
- olie, rook en roet
- overstroming door het bezwijken van een niet-primaire waterkering
- omvallen van een boom, hijskraan of ander voorwerp op uw gebouw
Wat houdt koelschade precies in?
Met deze verzekering bent u standaard verzekerd voor koelschade. Dat houdt in dat u verzekerd bent als uw gekoelde goederen bederven doordat uw koelinstallatie plotseling niet goed werkt. Bijvoorbeeld door een defect van het apparaat of een storing in de levering van elektriciteit, gas of water. Hiervoor gelden wel bepaalde voorwaarden. Uw verzekeringsadviseur vertelt u hier graag alles over.
Wij vergoeden maximaal € 5.000,- tenzij er iets anders met u is afgesproken. Koelschade voor een hoger bedrag verzekeren is ook mogelijk, ook hierover adviseert een verzekeringsadviseur u graag.
Wat is niet verzekerd?
Onze inventaris- en goederenverzekering dekt een heleboel, maar niet alles. In de polisvoorwaarden vindt u precies wat wel en niet gedekt is. Hieronder vindt u een aantal voorbeelden van situaties die niet verzekerd zijn.
Schade door:
Maatwerk afgestemd op uw bedrijf
U kunt deze verzekering naar uw wensen aanpassen. Zo kunt u kiezen voor een minder uitgebreide dekking door bijvoorbeeld alleen brand te verzekeren. Ook kunt u uw verzekering uitbreiden met hogere verzekerde bedragen. Denk bijvoorbeeld maar aan:
- Koelschadedekking boven het standaardbedrag van € 5.000,-.
- Huurdersbelang boven het standaardbedrag van € 10.000,-.
Verder is het mogelijk om uw geld en andere waardepapieren te verzekeren. Hiervoor kunt u de module Geld afsluiten.
Bekijk de module Geld
Wat kost een inventaris- en goederenverzekering?
Wilt u een inventaris- en goederenverzekering van Klaverblad afsluiten? Dan is de hoogte van uw premie afhankelijk van een aantal factoren. Denk bijvoorbeeld maar aan:
- uw bedrijfsactiviteiten
- de waarde van de inventaris en goederen
- de waarde van het eventuele huurdersbelang
- de bouwaard van het bedrijfsgebouw
- de locatie van uw bedrijf.
Een verzekeringsadviseur kan de premie voor uw bedrijf zo voor u uitrekenen. Er zit altijd wel een verzekeringsadviseur bij u in de buurt.
Klaverblad pakketkorting tot wel 10%
Sluit u via een verzekeringsadviseur verschillende soorten verzekeringen af uit ons Verzekeringspakket voor bedrijven? Dan kunt u profiteren van tot wel 10% pakketkorting. Vraag uw adviseur naar de pakketkorting van Klaverblad.
Andere interessante zakelijke verzekeringen
Naast de inventaris- en goederenverzekering zijn er nog een aantal verzekeringen die voor u als ondernemer interessant kunnen zijn:
Vraag uw adviseur naar onze zakelijke verzekeringen
Een verzekeringsadviseur kan u goed adviseren over de zakelijke verzekeringen die passen bij uw situatie. Heeft u al een adviseur? Vraag dan naar de zakelijke verzekeringen van Klaverblad. Of zoek hieronder een adviseur in uw buurt.
Zoek een adviseur
Veelgestelde vragen over de inventaris- en goederenverzekering
Veelgestelde vragen
Vindt u uw vraag niet op deze pagina of is het antwoord voor u niet duidelijk genoeg? Stel dan uw vraag via ons
contactformulier of bel ons:
079 – 3 204 583.
Over de verzekering
Wat hoort bij mijn inventaris en wat bij mijn bedrijfsgebouw?
Alles wat loszit of wat u gemakkelijk los kunt krijgen, hoort bij uw inventaris. Denk hierbij aan machines of uw zakelijke meubilair. Alles wat vastzit of wat u niet gemakkelijk kunt verwijderen, hoort bij uw bedrijfsgebouw. Denk hierbij aan een toilet of cv-ketel. Bent u eigenaar van een bedrijfsgebouw? Dan kunt u deze zaken verzekeren met onze
gebouwenverzekering.
Ik huur een bedrijfsgebouw en heb verbeteringen aangebracht. Hoe kan ik dat verzekeren?
Verbeteringen die u als huurder heeft aangebracht in en aan uw gebouw en niet makkelijk kunt verwijderen vallen onder huurdersbelang. Uw huurdersbelang is standaard verzekerd in de inventaris- en goederenverzekering voor € 10.000,-. Wilt u uw huurdersbelang verzekeren voor een hoger bedrag? Ook dat is mogelijk, vraag ernaar bij uw verzekeringsadviseur.
Heb ik een eigen risico?
Bij schade door brand of ontploffing heeft u geen eigen risico. Voor andere schades geldt een eigen risico van € 250,-.
Is een inventaris- en goederenverzekering verplicht?
Nee, een inventaris- en goederenverzekering is niet verplicht. Maar het is wel een belangrijke verzekering voor uw bedrijf. De inventaris van uw bedrijf en de goederen die in uw bedrijf zijn opgeslagen zijn immers veel geld waard. Zonder verzekering moet u eventuele schade door bijvoorbeeld brand, storm of diefstal zelf betalen.
Is een inventaris- en goederenverzekering geschikt voor een zzp'er?
Jazeker! Ook als zzp’er heeft u altijd zakelijke spullen in bezit waar schade aan kan ontstaan. Zowel op kantoor als thuis. Met de inventaris- en goederenverzekering kunt u bijvoorbeeld uw werkplek verzekeren en de spullen die u zakelijk gebruikt of opslaat, zoals een computer, gereedschap en handelsvoorraden.
Is mijn geld ook verzekerd in de inventaris- en goederenverzekering?
Nee, dat is niet het geval. U moet daarvoor de
module Geld afsluiten. Dit is een optionele module die u tegen een scherpe premie kunt afsluiten in de inventaris- en goederenverzekering.
Over schade
Over betalen en opzeggen
Ik wil mijn inventaris- en goederenverzekering stoppen. Wat moet ik doen?
Als u een verzekeringsadviseur heeft, dan moet u uw verzekering via hem opzeggen. Als u geen adviseur heeft, dan kunt u uw verzekering rechtstreeks bij ons opzeggen. Dit kan met ons
online opzegformulier.
Wat is de opzegtermijn van mijn inventaris- en goederenverzekering?
Er is geen opzegtermijn. U kunt uw verzekering elk moment stoppen door dit schriftelijk aan ons door te geven. De verzekering stopt op de dag dat wij uw opzegging ontvangen. Als u dat wilt, dan kan dit ook later.
Betaal ik mijn premie per maand, per kwartaal of per jaar?
U kiest zelf of u per maand, per kwartaal of per jaar betaalt.
De eerste afgeschreven premie is hoger dan verwacht. Hoe kan dat?
U betaalt de premie voor een verzekering vooruit. Dit kan betekenen dat wij de eerste keer meer dan één termijnpremie afschrijven. U vindt op de afrekening van het polisblad welk bedrag wij de eerste keer voor welke periode afschrijven. Daarna betaalt u gewoon de afgesproken termijnpremie die op de polis staat.
Ik wil mijn premie betalen, hoe kan ik dat doen?
Bel ons op nummer 079-3204583. Wij mailen u dan direct een betaallink om uw premie via iDEAL naar ons over te maken. Zo weet u zeker dat uw betaling correct en direct bij ons binnenkomt.
Waar kan ik meer informatie vinden over betalen en betalingsachterstanden?
Meer informatie over het betalen van uw premie en over hoe wij omgaan met betalingsachterstanden leest u op de pagina
Betalen en betalingsachterstanden.
Over mijn aanvraag
Wat gebeurt er nadat ik een inventaris- en goederenverzekering heb aangevraagd?
Heeft u een inventaris- en goederenverzekering bij ons aangevraagd? Als we uw aanvraag accepteren, dan sturen we zo snel mogelijk uw polis op. Soms hebben we meer informatie nodig om uw aanvraag te beoordelen. In dat geval nemen we contact op met uw verzekeringsadviseur of met u.
Accepteren jullie mijn aanvraag voor een inventaris- en goederenverzekering altijd?
Nee, wij accepteren aanvragen niet altijd. Als we uw aanvraag afwijzen, dan laten we dat zo snel mogelijk weten.
Waarom krijg ik bij mijn aanvraag van de verzekering het verzoek om de uiteindelijk belanghebbenden van mijn bedrijf door te geven?
Als verzekeraar moeten wij kunnen vaststellen wie de uiteindelijke belanghebbenden (Ultimate Beneficial Owners - UBO’s) zijn van onze zakelijke relaties. Bijvoorbeeld als er een verzekering wordt aangevraagd, als we geld uitkeren of als er iets wijzigt in de bedrijfsvoering. Hiermee sluiten we uit dat degenen met wie we zaken doen, voorkomen op een sanctielijst. We voldoen hiermee aan de Nederlandse wet- en regelgeving om onder andere witwassen en financiering van terrorisme tegen te gaan en mogen zo uw verzekering in stand houden en betalingen aan u doen.
We leggen u op
deze pagina graag meer uit over wat uiteindelijk belanghebbenden zijn en hoe u weet wie de uiteindelijk belanghebbenden van uw bedrijf zijn.
Belangrijke documenten
Verzekerd van passend advies
Welke verzekering het beste bij uw bedrijf past? Dat hangt af van uw bedrijfssituatie en wensen. Een verzekeringsadviseur bij u in de buurt helpt u graag!
Vind een zakelijke verzekeringsadviseur
Uw bedrijf gewoon goed verzekerd
Wilt u alvast de premie van uw mkb-verzekering berekenen voordat u naar een verzekeringsadviseur gaat? Dat kan gemakkelijk en snel via onze eigen website.
Bereken uw premie