Iedereen een goed en onafhankelijk verzekeringsadvies Geschreven door Esther Oostrom, divisiemanager Commercie bij Klaverblad Verzekeringen.

Iedereen een goed en onafhankelijk verzekeringsadvies

Verzekeren gaat om mensen. Mensen willen genieten van het leven, mensen willen ondernemen. Klaverblad helpt mensen daarbij door financiële risico’s over te nemen die mensen zelf niet kunnen dragen. Verzekeren is onze manier om mensen te helpen. En dat begint voor Klaverblad met een goed advies!

Investeren in verbinding en persoonlijk contact

We werken bij Klaverblad met veel plezier en trots nauw samen met zo’n 2.750 verzekeringsadviseurs in Nederland. Deze verzekeringsadviseurs staan naast onze klanten en vertegenwoordigen hun belangen naar ons. Zij zorgen als het ware voor verbinding tussen Klaverblad en haar klanten op basis van persoonlijk contact. Met een goed onafhankelijk advies, weten onze klanten dat de verzekering goed is geregeld én dat er hulp is als ze dat écht nodig hebben. Dat zorgt voor vertrouwen. En daar draait het om bij verzekeren.

Verbinding tussen mensen is voor ons de basisvoorwaarde voor echt vertrouwen. Door elkaar te leren kennen, weet je wat je aan elkaar hebt. We investeren daarom veel in persoonlijk contact met verzekeringsadviseurs. Onze accountmanagers spreken bijvoorbeeld dagelijks met verzekeringsadviseurs over de markt, klantvragen en ze gaan in gesprek over wat ze nodig hebben om klanten goed te kunnen adviseren. Andersom krijgen we in deze gesprekken ook veel terug over onze dienstverlening. Wat is goed? En wat kan beter? Deze informatie nemen de accountmanagers mee terug naar de collega’s in Zoetermeer waardoor we onszelf keer op keer kunnen verbeteren.

Ongewoon goede service

Onze belofte is om klanten zo goed mogelijk en persoonlijk te helpen als ze dat écht nodig hebben. Dit doen we uiteraard met verzekeringen, maar voor ons is dat niet genoeg. Om deze belofte waar te maken, zorgen we voor een ongewoon goede service. We vinden het belangrijk om direct persoonlijk bereikbaar te zijn als de klant of verzekeringsadviseur ons nodig heeft. Je mag ons altijd bellen. Dat kan tijdens ‘normale’ kantooruren, maar zeker ook als er een calamiteit is. Bijvoorbeeld zoals in het weekend na de grote februaristormen van 2022. We verwachtten toen veel telefoontjes van klanten en verzekeringsadviseurs. Omdat wij vinden dat klanten en verzekeringsadviseurs in zulke situaties recht hebben op deskundige hulp van eigen Klaverblad-medewerkers, stonden we ook in het weekend voor ze klaar. Ze kregen direct een medewerker aan de lijn die snel kon schakelen. Dat is de typische Klaverblad betrokkenheid én die gunnen we meer verzekeringsadviseurs en klanten.

Er samen voor de ander zijn

Met 2.750 verzekeringsadviseurs geven we ruim 400.000 klanten dagelijks het unieke Klaverblad-gevoel. En dit wordt gewaardeerd, door klanten en ook door het intermediair zelf. Zo bracht IG&H met de PerformanceMonitor de tevredenheid van verzekeringsadviseurs in kaart. In de categorie Schadelijk Zakelijk kregen wij een eerste plaats en in de categorie Inkomen Individueel behaalden we met onze AOV een mooie tweede plek. Dit is waar wij het als intermediaire verzekeraar voor doen. Om er samen met de verzekeringsadviseurs voor de ander te zijn. Dat klinkt misschien heel bijzonder, maar dat zou eigenlijk heel gewoon moeten zijn.

"Verbinding tussen mensen is
voor ons de basisvoorwaarde voor echt vertrouwen."