Klaverblad Verzekeringen introduceert Klaverblad Helpt

Materiële schade is vervelend, maar ook de emotionele gevolgen van een ingrijpende gebeurtenis kunnen mensen nog lang achtervolgen. Naast een goede schadeafhandeling, kijkt Klaverblad Verzekeringen daarom ook naar hoe ze klanten in zo’n situatie verder kunnen helpen. Daarom introduceert ze Klaverblad Helpt, met als eerste onderwerp ‘het verwerken van een brand’.

Op het platform Klaverblad Helpt staat een e-book met verwerkverhaaltjes en daarnaast zijn er tips en adviezen te vinden over wat er na een brand gebeurt en interviews met de brandweer, Stichting Salvage en verzekeringsdviseurs die vertellen wat zij kunnen betekenen bij een brandschade. De verwerkverhaaltjes zijn geschreven in samenwerking met kinderpsycholoog Tischa Neve en ouders kunnen deze verhaaltjes gebruiken om hun kind te helpen een brand te verwerken.

In de huidige Klaverblad-campagne ‘Geld’ laat de verzekeraar zien dat verzekeren om mensen draait, en niet om geld of winst. Klaverblad Helpt sluit hierbij aan. Peter Paul Barth, algemeen directeur, zegt over de drijfveren hierachter: “Wat we bij Klaverblad belangrijk vinden, is dat we de mens achter de verzekeringsvraag zien. We zijn er om hem of haar te helpen. Een claim kan bijvoorbeeld veel impact hebben op mensen. Wij willen er dan zijn en laten zien dat wij begrijpen wat hij of zij meemaakt. We vergoeden dan de schade, maar kunnen misschien ook op andere manieren helpen. Alleen al een luisterend oor bieden, kan iemand erg helpen. Het gaat erom dat we contact leggen vanuit ons hart en daarmee verbinding maken van mens tot mens.”

Klaverblad Helpt is hier te bekijken. Rechtstreeks naar de verwerkverhaaltjes kan via www.verwerkverhaaltjes.nl.